Бразилия има потенциал да се превърне във водещ играч на пазара на устойчиво самолетно гориво. Това заяви главният изпълнителен директор на Boeing Ландон Лумис. Коментарът му идва в момента, в който индустрията си е поставила амбициозната цел да достигне нулеви въглеродни емисии до 2050 г.
Целта, договорена от Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), означава, че бъдещето на авиокомпаниите ще зависи основно от развитието и производството на устойчиво самолетно гориво.
Припомняме, че то се произвежда от растителни масла или отпадъци.
Южноамериканската държава е един от най-големите производители на земеделски култури. Тя вече е водещ производител на биогорива, като етанол, който се прави от захарна тръстика или царевица. Също произвежда и биодизел от соево масло.
Бразилия има техническия капацитет, квалифицираната работна ръка и необходимите суровини, за да постигне конкретните резултати и въздействие. Те са необходими да разрешим заедно този световен проблем и да постигнем декарбонизация на авиацията,“ каза Ландон Лумис, главен изпълнителен директор на Boeing за Латинска Америка и Карибите на форум във Сао Пауло.
Той допълни, че Boeing вече е един от най-големите купувачи на устойчиво самолетно гориво.
Радикалната техническа промяна се смята за ключова за намаляването на емисиите в сектора. Основният фокус на индустрията в момента е върху горивата, които могат да се ползват от настоящите двигатели на самолетите. Такива са растителни или отпадъчни горива, както и синтетични алтернативи.
Проблемите пред сектора
Един от големите проблеми пред сектора в момента е осигуряването на достатъчно количество устойчиво самолетно гориво. Търсенето му в следващите години ще продължи да расте.
Според изчисления на IATA, използването на подобно гориво ще допринесе с 65% за усилията на авиацията да достигне нулеви емисии до 2050 г.
През май главният изпълнителен директор на Qatar Airways Акбар Ал Бакер обяви, че секторът няма да успее да постигне тази цел заради слабото предлагане на устойчиви горива.
По време на форума от бразилската авиокомпания Gol съобщиха, че доставките на иновативното гориво са един от най-спешните за разрешаване проблеми.
Индустрията ни изостава сериозно. Ако процесът по производство и доставка не се ускори, няма да постигнем целта си“, каза оперативният директор на компанията Едуардо Калдерон.
Още по темата:
Lufthansa обяви нова сделка за производство на устойчиво самолетно гориво