Последната класация на британския вестник Financial Times (FT) селектира най-устойчивите компании. Класацията, наречена „Европейските климатични лидери 2023“, изброява 500 бизнеса, които правят най-много за намаляване на емисиите си, предава Euronews.
На първо място в класацията се нарежда шведският телекомуникационен доставчик Telia, който е последван от германския Deutsche Telekom и испанската технологична компания Indra Sistemas. Тези компании са показали ангажимент и инвестиции в областта на устойчивото развитие и намаляване на въглеродните емисии.
В топ 10 на класацията влизат и германският производител на автомобили Porsche, британският търговец на дребно Currys и френската мултинационална компания за луксозни стоки Kering. Всички тези компании инвестират във възобновяема енергия и разработват нови технологии за намаляване на вредните емисии. Един от основните начини, по които те постигат това, е чрез използване на възобновяеми източници на енергия и енергийно ефективни технологии.
Лидерите в областта на климата осъзнават, че техният бизнес модел трябва да бъде основан на устойчивост и отговорност към околната среда. Те променят своята бизнес стратегия, за да гарантират, че не са само устойчиви, но и водещи в индустрията си.
Какво правят тези компании?
Компаниите активно работят за намаляване на своите емисии от Обхват 1 и 2, като използват различни методи като преминаване към възобновяема енергия, енергийна ефективност, устойчив транспорт и др. Същевременно, те редуцират емисиите си от Обхват 3 чрез намаляване на въглеродния отпечатък на веригите за доставки. Не на последно място, те са прозрачни по отношение на техните устойчиви практики.
Какво може да научат другите компании от тези лидери?
Преди всичко, компаниите могат да се възползват от доказаните методи за намаляване на емисиите, които тези лидери използват. Освен това, корпорациите могат да работят по установяване на прозрачност при разкриване на техните емисии и работа с техните доставчици, за да намалят емисиите на Обхват 3.
И накрая, може да се каже, че лидерите в областта на климата не само правят необходимото, за да намалят техните емисии, но също така работят за установяване на прозрачност и сътрудничество с други компании и доставчици, за да постигнат по-широко въздействие. Това е важен пример за справяне с изменението на климата, който може да бъде използван от други компании и организации, за да се движат в по-устойчива посока.
Оценката на фирмите по отношение на тяхното ниво на емисии на парникови газове е осъществена чрез комбиниране на мярката за намаляване на емисиите с ангажиментите за климата. Енергийните компании, които активно търсят нови източници на изкопаеми горива и тези, които са виновни за замърсяването на околната среда, не са включени в класацията. Бяха изключени и фирми, които имат високи екологични амбиции, но имат практика, свързана с обезлесяване или замърсяване, различно от емисии на парникови газове.
Как компаниите се справят с емисиите си?
Telia и Deutsche Telekom са две телекомуникационни компании, които успешно са редуцирали въглеродните си емисии. Telia постига 85% намаление на емисиите чрез използване на възобновяема енергия, повишена енергийна ефективност и ограничаване на бизнес пътуванията. Deutsche Telekom също е поставила амбициозна цел да стане водеща дигитална и устойчива телекомуникационна компания, а до 2025 г. компанията планира да бъде напълно климатично неутрална.
Deutsche Telekom намали потреблението на енергия в Германия с 278 гигаватчаса, което е 11% от общото потребление на компанията миналата година. Телекомът има за цел да постигне нетни нулеви емисии от производството на мобилни телефони и да направи цялата си верига на стойността климатично неутрална до 2040 г.
Прочетете още:
70 % от компаниите виждат ESG стратегията като средство за генериране на приходи