• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Кои държави са водещи при автономните превозни средства?

Бялата книга „Времева линия и пътна карта за бъдещето“ идентифицира три ключови сценария през следващите години

Danail Kanev от Danail Kanev
4 седмици преди
в Иновации
A A
превозни средства

Скоростта, с която ще бъдат въведени автономните превозни средства в САЩ и Обединеното кралство, беше обявена наскоро от двете правителства. Миналия месец администрацията на САЩ заяви, че планира да ускори внедряването и използването на автономни превозни средства. Предложенията ще освободят автономните превозни средства от някои изисквания за безопасност – например огледала за обратно виждане – и ще променят правилата за докладване на произшествия и катастрофи. Това се случва, след като правителството на Обединеното кралство отлага датата, на която очаква да одобри напълно автономни автомобили, от 2026 г. до втората половина на 2027 г. Но какво точно представляват автономните превозни средства, кои държави са водещи в това отношение – и какво крие бъдещето?

Какво представляват автономните превозни средства?

Националната администрация за безопасност на движението по магистралите на САЩ (NHTSA) използва термина „автоматизирани системи за шофиране“, когато говори за видове превозни средства, при които вече не е необходим традиционен шофьор. Тези видове превозни средства често се наричат ​​​​автоматизирани превозни средства, обяснява NHTSA и добавя, че при спазване на индустриалните стандарти те не използват термина „автономно шофиране“, когато обсъждат по-високи нива на автоматизация.

„Това описва работното състояние на превозното средство, но не непременно неговите възможности“, казват от службата.

Автоматизацията, разбира се, е спектър и с развитието на технологиите и регулациите, това, което е достъпно за потребителите, също ще се развива. Неотдавнашен документ на Световния икономически форум, изготвен в сътрудничество с Boston Consulting Group, определя шест нива на системи за усъвършенствана помощ на водача (ADAS) и автономно шофиране (AD), като само двете най-високи се считат за „автономни“ в тази рамка.

Бялата книга „Автономни превозни средства: Времева линия и пътна карта за бъдещето“ идентифицира три ключови сценария за употреба през следващите години: лични превозни средства, роботизирани превозни средства и автономни камиони.

Авторите изследват вероятните следващи етапи от развитието и еволюцията на трите сценария за употреба. Важно е да се отбележи, че те подчертават, че технологичните, регулаторните и икономическите предизвикателства означават, че приемането ще бъде по-постепенно, отколкото се смяташе досега.

Лични превозни средства

Личните превозни средства са най-големият пазарен сегмент на автономните превозни средства по обем. Автоматизацията обаче се очаква да бъде постепенна еволюция, а не революция, установява Бялата книга. Личните превозни средства вероятно ще се възползват от усъвършенствани функции за подпомагане, а не от пълна автономност. До 2030 г. технологиите на ниво L2 и L2+ вероятно ще бъдат най-доминиращи в новите автомобили.

„Шофьорите на повечето нови автомобили все още ще трябва да държат ръцете си на волана и очите си на пътя дълго след 2035 г.“, пишат авторите.

Основните причини за това са цената, регулациите и пазарната наличност. Достигането на автономност на ниво 4 „остава значително ограничено както от технически, така и от регулаторни бариери“.

Роботаксита и робо-шатъли

Като пример за употреба, те вече са натрупали известен пробег, като внедряването им е в ход в редица градове в САЩ и Китай. Това не означава, че по-нататъшното им внедряване не е без много от същите предизвикателства като личните превозни средства, както и специфични за града регулаторни различия, сложни оперативни изисквания и значителни инвестиционни нужди.

До 2035 г. Бялата книга очаква флотилии от роботи-таксита да работят в мащаб в 40 до 80 града. Очаква се Китай и САЩ да доминират в внедряването в градовете, като в Европа и Близкия изток също се появяват възможности.

Автономни камиони

Според експертите автономните камиони ще „трансформират логистиката“. Разработването им вече е в ход, с тестове и ранно търговско приложение в по-специално САЩ и Китай.

Има значителни икономически аргументи за тях, водени от повишаване на ефективността от  операции 24/7, справяне с недостига на шофьори и по-ниски общи разходи за притежание. Въпреки че внедряването ще варира в зависимост от конкретния случай на употреба, за маршрути от хъб до хъб на средни разстояния, продажбите на нови камиони в САЩ се очаква да съставляват близо 30% до 2035 г. Фиксираните магистрални маршрути, позволяващи автоматизирано шофиране, са ключови за това по тези маршрути.

За пореден път САЩ и Европа ще бъдат водещи потребители, въпреки че докладът предупреждава, че общоевропейският регулаторен подход ще бъде от решаващо значение, ако континентът иска да се възползва максимално от предимствата.

Тагове: автономни превозни средстватоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

ЕК стартира строежа на първата сграда с нулеви нетни емисии
Иновации

ЕК стартира строежа на първата сграда с нулеви нетни емисии

от Божидара Живкова
юли 1, 2025
0

В присъствието на председателя на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен вчера бе даден старт на строежа на първата сграда...

Прочети ощеDetails
смартфони
Иновации

Старите смартфони могат да бъдат преконфигурирани за полезни зелени приложения

от Danail Kanev
юни 17, 2025
0

Старите телефони биха могли да имат бъдеще като малки центрове за данни, установи ново изследване. Всяка година в световен мащаб...

Прочети ощеDetails
Биорегионален дизайн
Иновации

Биорегионален дизайн: Какво представлява и какво означава за климата и планетата?

от Danail Kanev
юни 1, 2025
0

В хода на човешката история не беше толкова отдавна времето, когато „биорегионалният дизайн“ беше единственият начин, по който хората изграждаха...

Прочети ощеDetails
обезлесяването
Иновации

Как Регламентът на ЕС за обезлесяването може да стимулира иновациите в кръговата икономика

от Денимир Димитров
май 30, 2025
0

През юни 2023 г. Европейският съюз прие Регламента на ЕС за обезлесяването - логична стъпка към гарантиране, че ключовите стоки,...

Прочети ощеDetails
Ерик
Иновации

Модел с AI на Microsoft дава по-бързи, по-точни и по-евтини прогнози за времето

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Нов модел, разработен от изследователи в Microsoft, използва изкуствен интелект, за да генерира по-точни прогнози за времето - с много...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
строителство

Устойчиво строителство: Какво е необходимо, за да се стимулират бъдещите действията?

Последни новини

DAC, улавяне на въглерод

Разработват най-големия проект за директно улавяне на въглерод в Европа

юли 9, 2025
наводнения

Смъртоносните наводнения може да се превърнат в норма при управлението на Тръмп

юли 9, 2025
климата

Шок в ЕП: Крайната десница ще преговаря за климата

юли 9, 2025
автомобилна индустрия

1 милион работни места в европейската автоиндустрия са под риск

юли 9, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In