Рейчъл Колин години наред остава вярна на марката Toyota – също както милиони хора по света, доверяващи се на надеждните и икономични хибриди на компанията. Наскоро обаче тя решава да замени своята Toyota Prius с електрически Chevrolet Bolt, тъй като японският производител не е сред водещите производители на електрически коли.
Какви възможности имат хората, които наистина харесват Toyota? Наистина е много тъжно“, казва тя пред NY Times.
Допреди години японската марка беше водещ избор на автомобил на загрижените за околната среда. Toyota обаче не успя да се справи с променящите се потребителски предпочитания и усилията на правителствата по света да намалят използването на изкопаеми горива – основна причина за изменението на климата.
Компанията и японската автомобилна индустрия са изправени пред най-голямото си бизнес предизвикателство от 80-те години на миналия век, когато се превърнаха в световни гиганти. От отговора им ще зависи дали ще останат на върха на автомобилната индустрия.
Какви са плановете на Toyota?
Най-големият автомобилен производител в света е ядрото на индустрията в Япония. Компанията има добри взаимоотношения с по-малки фирми, като Subaru и Mazda. За нея работят близо 30 000 души в Кентъки, Индиана, Тексас и други щати, с което тя поддържа водещата си позиция в САЩ.
Смята се, че бизнес решенията на Toyota имат големи икономически и екологични последици. Като пионер в хибридната технология, японската компания е направила повече от всеки друг за намаляването на емисиите. Сега тя бавно се насочва и към колите, които не произвеждат.
За момента лидери в категорията на електрическите автомобили са Tesla и китайската BYD, предлагаща привлекателни и достъпни електрически коли. Това доведе до спад на пазарния дял на Toyota в САЩ, както и до понижение на продажбите й в Китай.
Японските производители са били в тази роля и преди, но тогава те се оказаха на водещата позиция. През 70-те години на миналия век цените на горивата отчетоха силен ръст, което накара американците да заменят своите огромни автомобили с малките и икономични японски модели, което пък намали пазарния дял на General Motors, Ford Motor и Chrysler.
Производствените методи на Toyota бързо станаха синоним на ефективност, което накара много фабрики да възприемат това, което стана известно като „метода Toyota”.
Днес японците се учат от конкурентите си. Компанията внедрява в своите фабрики техники на Tesla, а в Китай е създадена съвместна компания с BYD за проучване и развитие на технологията на електрическите автомобили.
Още по темата:
Десет електрически коли, които изминават между 500 и 800 км с едно зареждане