• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Как корпоративните уебсайтове и социалните мрежи да бъдат по-достъпни за хора със зрителни ‎увреждания?‎

Подобряването на достъпността на съдържанието на уебсайтовете и в социалните мрежи е от полза за всички потребители

Гергана Манолова от Гергана Манолова
7 месеца преди
в ESG съвети за бизнеса
A A

За хората със зрителни увреждания, „четенето“ на уебсайтове и публикации в социалните мрежи чрез четец за достъпност е още по-сложно отколкото човек, който не е ползвал такъв четец, би предположил. Това е така, защото едва 3% от сайтовете и 14% от публикациите са наистина достъпни.

Подобряването на достъпността е в полза на всички ползватели. В следващите редове следват съвети за подобряване на четимостта. Това са малки промени, които имат голямо влияние.

Важна информация в и извън визуализацията

Понякога важна информация за бизнеса се споделя в социалните мрежи под формата на визуализация. Но ако в текста на публикацията не е написано ключовото послание, тогава четците на хората със зрителни увреждания разчитат само „визуализация – няма придружаващ текст“ и информацията остава скрита за тях.

Хаштагове

Хаштаговете, които се използват за да се проследи дискусията в социалните мрежи по дадена тема, по правило трябва да се изписват слято. За да бъде подобрена четимостта, трябва всяка отделна дума, макар изписана слято, да започва с главна буква. Това улеснява хората и повишава вероятността посланието да бъде разчетено и възприето.

Емотиконите

Емотиконите, малките картинки, които изобразяват емоции в социалните мрежи, се „прочитат“ описателно от четеца. За подобряване на достъпността, препоръчва се поставянето им в края на изречението или параграфа. Така информацията остава консистентна, а не накъсана.

Поредицата от емотикони също обърква четците и ги кара да ги „изговорят“ доста хаотично, което отнема от силата на съобщението.

Линковете

Добра практика е да се използват описателни линкове. Това означава да се ограничи използването на бутони като „Щракнете тук“. Алтернативно, ключовите думи могат да бъдат изписани върху бутона. Например ако ресторант иска да насочи клиентите си към подсайт на тяхната страница, може да наименова бутона „научете повече за новото ни меню“.

Форматирането

Доброто форматиране подпомага четимостта както за ползвателите на четец, така и за потребителите, които не се нуждаят от такъв. Ако има таблица с информация, по-добър вариант за достъпност е колонките да са вертикални. Това е така, тъй като четците прочитат информацията ред по ред, от ляво на дясно, и на човека със зрително увреждане се налага да запомни целия ред с информация. При вертикалната подредба това става по-лесно.

При формуляри, не бива да има полета от типа на „задължителните полета са маркирани в червено“. По-добър вариант е да пише „задължително поле“ на всяко такова поле, а допълнително може да има и цветово разграничение.

Субтитри на видеата

Субтитрите на видеата помагат не само на хората със зрителни увреждания. Те правят материала по-достъпен и за хората, чийто роден език не е този от клипа и може произношението на говорителя да ги затруднява. За хората, които гледат видеото в обстановка, в която не е удобно да пуснат звука, или са заобиколени от много шумове, субтитрите също са от голяма помощ.

Подобряването на достъпността на съдържанието на уебсайтовете и в социалните мрежи е от полза за всички потребители. Малките усилия могат да доведат до значителни резултати.

Тагове: достъпносткорпоративни сайтовесоциални мрежисъветитоп новиниуебсайтхора с увреждания
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Лидерството на практика и спектъра на влиянието
ESG съвети за бизнеса

Лидерството на практика и спектъра на влиянието

от Гергана Манолова
юни 16, 2025
0

Успехът на всяка организация се дължи пряко на лидерството, а то може да се научи. Спектърът на влияние е в...

Прочети ощеDetails
СЖББ
ESG съвети за бизнеса

СЖББ поставя жените „зад волана“ на бъдещето

от Danail Kanev
юни 12, 2025
0

Съветът на жените в бизнеса в България (СЖББ) обяви тазгодишното издание на Глобалния форум на жените лидери, което ще се...

Прочети ощеDetails
Боян Томов
ESG съвети за бизнеса

ESGnews.bg даден за пример в доклад за изпълнението на Целите на ООН за устойчиво развитие

от Danail Kanev
юни 10, 2025
0

Първата българска медийна платформа, която популяризира ESG в България - ESGnews.bg, бе включена сред добрите практики от Българската мрежа на...

Прочети ощеDetails
Екосистеми за иновации: Как да бъдат преодолени сложните проблеми чрез сътрудничество
ESG съвети за бизнеса

Екосистеми за иновации: Как да бъдат преодолени сложните проблеми чрез сътрудничество

от Гергана Манолова
юни 9, 2025
0

В днешния свят сложните адаптивни системи предизвикват опитите на хората да решат някои от големите проблеми, като например изменението на...

Прочети ощеDetails
интегритет
ESG съвети за бизнеса

Интегритет и устойчивост: Синергия между държавата, неправителствения сектор и бизнеса

от Danail Kanev
май 30, 2025
0

Успешното взаимодействие между държавата, неправителствения сектор и бизнеса е в основата на постигането на интегритет и устойчивост. Около този извод...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Конференция „Устойчиво бъдеще: иновации за декарбонизация”

Конференция „Устойчиво бъдеще: иновации за декарбонизация"

Последни новини

Сахара

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

юни 16, 2025
климатична устойчивост

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

юни 16, 2025
океаните

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

юни 16, 2025
Световното клубно първенство

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

юни 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In