• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Как компаниите могат да допринесат за устойчивия преход?

Афродита Дурмишева от Афродита Дурмишева
2 години преди
в ESG съвети за бизнеса
A A

Компаниите в различните индустрии получават задача от инвеститори и правителство да изчислят ефекта си върху околната среда, предава Forbes. Това е и причината устойчивостта да привлича вниманието на потребителите и другите фирми, когато избират продукти и бизнес партньори.

Според проучването на CapGemini потребителите предпочитат устойчивите продукти. Данните от доклада показват, че за 64% от тях закупуването на устойчиви продукти ги кара да се чувстват удовлетворени, а 79% правят покупка въз основа на социални или екологични въздействия. Осем от десет потребители правят избора си за покупка на база устойчивост, но те не са напълно наясно с въздействието върху околната среда.

Декарбонизацията е съгласувано екипно усилие, а не индивидуално, процесът ще насочи света към устойчивия път. Компаниите имат роля в това отношение, заради което е добра отправна точка да се възприеме общофирмено мислене за това как постепенната промяна може да допринесе за решението. Дори малките промени могат да бъдат ефективни, когато се правят масово. Всъщност чрез прилагане на устойчиви инициативи компаниите могат да осигурят 60% от съкращенията на емисиите, обещани в Парижкото споразумение за климата.

Ето няколко прости тактики, които бизнес лидерите могат да приложат, за да допринесат за необходимата промяна:

Дистанционната работа

Дистанционната работа е работещо решение, въпреки несигурността от страна на бизнес лидерите, търсенето от страна на служителите непрекъснато нараства. Привлекателността на възможностите за дистанционна работа продължава да расте, като привлича 52 % от кандидатите, спрямо 50 % през миналата година.

Освен че този тип работа е все по-предпочитана, тя може да повлияе положително върху въглеродния отпечатък на компанията като минимизира потреблението на енергия и количеството отпадък.

Скорошно проучване установи, че работата от разстояние в продължение на четири дни от седмицата може да намали емисиите на азотен оксид с 10 %, а личните емисии с 80 %. Освен това моделите на виртуално работно място могат да подобрят местните условия на трафик чрез намаляване на пътуването до работното място, което е още по-голям плюс, като се има предвид, че транспортът е един от най-големите източници на въглеродно замърсяване.

Служебните пътувания

Пътуването със самолет представлява 2 % от глобалните емисии на парникови газове, като бизнес пътуванията имат значителен принос. Всяка голяма компания има роля в този проблем. Например, през 2019 г. само Salesforce генерира 146 000 метрични тона въглероден диоксид. С началото на пандемията тази цифра спада с 86 %. Така по-внимателният подход към бизнес пътуванията придобива смисъл. Отговорност на бизнес лидерите е да решават кога пътуването е необходимо и кога не е.

По-важното е не кой отива, а дали едно събитие носи стойност за компанията. Лидерите трябва да се запитат кои събития осигуряват реална възвръщаемост на бизнеса и след това да обмислят правилния човек или екип, които да отидат. Същият подход може да се приложи към фирмени събития. Бизнес лидерите могат да установят ясни правила за това какво изисква лично присъствие и какво може да се направи чрез видео разговор.

Виртуалните събития стават все по-често срещани, като предоставят уникална възможност за свързване с хора и компании по целия свят. Те са ефективна алтернатива на традиционните събития, намалявайки бизнес пътуванията и нашия въглероден отпечатък. Задаването на ясни параметри около корпоративните събития и приемането на хибридна вътрешна структура на събитието, макар и да изглежда незначително, може да промени света.

Устойчиво дигитално присъствие

Интернет и поддържащата го инфраструктура представляват 3.7% от глобалните парникови емисии. За да увеличат ефективността и да сведат до минимум потреблението на енергия онлайн, компаниите трябва да не забравят да изтриват дублиращи се или неизползвани файлове. Други опции са проектиране на „леки“, удобни за потребителя уеб страници, които се зареждат бързо, за да повишат производителността. Включително компаниите могат да оценят и премахнат ненужните приложения на трети страни, за да намалят натоварването. Тези методи могат значително да подобрят изживяването на потребителите и да намалят дигиталния отпечатък на компанията. 

В допълнение компаниите могат да преосмислят разходите си, за да подкрепят приоритизирането на устойчивостта. Например в рекламата е особено важно, когато компаниите разглеждат кои са печелившите агенции. Проучване от 2018 г. установи, че онлайн рекламите съставляват 10 % от потреблението на енергия в интернет. Това поставя началото на ново поколение екологично осъзнати издатели, които се фокусират върху намаляването на дигиталния си отпечатък. Пренасочването на фирмените средства към агенции с по-ниски въглеродни отпечатъци е добър начин да се подкрепят устойчивите инициативи.

За бизнес лидерите устойчивостта може да изглежда смущаваща, объркваща и вероятно дори да се възприема като отклонение от основните цели на компанията. Въпреки това интелигентното управление на устойчивостта се приема като добра бизнес хигиена. Очакванията на всички заинтересовани страни са компаниите да предприемат стъпки към устойчивост и да бъдат част от по-мащабното решение.

Прочетете още:

UniCredit спира финансирането на нови петролни проекти

 

Тагове: ESGESg политикиоколна средатоп новиниустойчиво развитие
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

кожи
ESG съвети за бизнеса

Устойчивост в модата чрез намаляване на материалите от животински произход

от ESG News
юли 10, 2025
0

Все повече хора се замислят какво купуват и как е направено, дали при изработката му е замърсена околната среда, дали...

Прочети ощеDetails
лидер
ESG съвети за бизнеса

Седем урока как човек да стане по-грижовен и ангажиращ лидер

от Гергана Манолова
юни 30, 2025
0

Според Дан Понтефракт, автор на книгата “Лидерство. Грижа. Победа. Как да се превърнете в лидер, който има значение”, най-успешните лидери...

Прочети ощеDetails
ESG
ESG съвети за бизнеса

GRI публикува нови стандарти за отчитане на климата и енергията

от Божидара Живкова
юни 27, 2025
0

Глобалната инициатива за отчитане (GRI) обяви публикуването на своите нови финализирани стандарти за изменение на климата и енергията, целящи да...

Прочети ощеDetails
ESG
ESG съвети за бизнеса

IFRS публикува нови насоки за климатични оповестявания

от Божидара Живкова
юни 26, 2025
0

Фондация IFRS (International Financial Reporting Standards) обяви издаването на нов документ с насоки, насочен към подпомагане на компаниите, които започват...

Прочети ощеDetails
GRI стартира дигитална таксономия за устойчивост
ESG съвети за бизнеса

GRI стартира дигитална таксономия за устойчивост

от Божидара Живкова
юни 24, 2025
0

Глобалната инициатива за отчитане (GRI) обяви стартирането на новата си таксономия за устойчивост, предлагаща машинно четима версия на своите стандарти...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
„Грийнпийс“ ще съди ЕК заради списъка със зелени инвестиции

„Грийнпийс“ ще съди ЕК заради списъка със зелени инвестиции

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025
Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

юли 11, 2025
слънчевата енергия

Слънчевата енергия стана най-големият източник на електроенергия в ЕС за първи път

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In