Преносимите умения са качества, които могат да се прехвърлят от една длъжност на друга. Някои такива способности включват умението човек да комуникира добре, да работи в екип, да се присбособява към промени, да борави добре с технологиите и да проявява емпатия. Списъкът е неизчерпаем. Предизвикателство е, обаче, от една страна придобиването им, а от друга, подчертаването им по време на интервю за работа.
Придобиване на преносими умения
При смяна на работа или индустрия се търсят конкретни умения, които човек не е задължително да притежава. Някои умения могат да бъдат придобити когато човек се занимава със своите хобита или когато доброволства.
Доброволчеството е добър начин да се излезе от зоната на комфорт и да се опита нещо ново. Има безброй каузи, за изпълнението на които са необходими доброволци, като не се изисква определен опит, за да може човек да се включи.
Ако например, за новата позиция е необходим опит в организирането на събития, но предишната работа на човека не е включвала такива отговорности, това може да стане чрез включване като доброволец. Така може да се види как се организират малки или по-мащабни събития. Участието доброволно в каузи носи удовлетвореност, дава възможност за включване веднага и помага човек да види дали този тип дейност е за него наистина, или звучи по-добре на хартия, отколкото в действителност.
Хобитата също помагат за усвояване на умения, които работодателите ценят. Постоянството и намирането на време за поддържане на дейностите на хобитата изискват умението човек да организира времето си. Добре организираният човек обикновено спазва крайните срокове, комуникира с другите навреме и следва инструкциите добре. Работодателите могат да се доверят на организираните работници да спазват крайните срокове, да си водят бележки и да гарантират, че проектите са завършени ефективно.
Подчертаване на преносимите умения
При кандидатстване за нова работа, човек може да включи някои от преносимите си умения в автобиографията си, мотивационното писмо, или да ги акцентира по време на интервютата. Някои от тези умения могат да бъдат включени след описанието на длъжността в списък с умения, които са били необходими за тази позиция.
В мотивационното писмо фокус може да се постави върху едно или две преносими умения, които работодателят е включил в длъжностната характеристика. По време на интервюто чрез примери може да се постави акцент върху уменията, нужни за новата позиция, които кандидатът вече притежава.
Прочетете още: