Хранителната индустрия в Тайланд преминава през значителна промяна към устойчивост. Причина за това е регулаторният натиск и търсенето от страна на потребителите на екологично чисти опаковки, което продължава да нараства.
„Подчертавайки тенденцията, 90% от анкетираните в скорошно проучване заявяват, че предпочитат да изберат съществуваща устойчива функция на дадена компания, когато решават да направят покупка“, казват от GlobalData, водеща компания за данни и анализи, провела допитване с 502 участници в Тайланд.
Устойчивостта се превръща в приоритет
Устойчивостта намира все по-често място в бизнес стратегиите в азиатската страна. Лидери в хранителната индустрия, като Tetra Pak Thailand, предприемат значителни стъпки, за да стимулират възприемането на кръгови решения при процеса на опаковане.
В отговор на нарастващата загриженост за околната среда, тайландското правителство въведе по-строги разпоредби, насочени към намаляване на отпадъците и насърчаване на кръгова икономика.
Вторият национален план за действие относно пластмасовите отпадъци (2022-2027 г.) и Законът за устойчивите опаковки са част от по-широките усилия на правителството за справяне с пластмасовите отпадъци и подобряване на процента на рециклиране. Тези разпоредби принуждават производителите на храни и напитки да приемат рамки за разширена отговорност на производителя, като гарантират, че опаковките се управляват отговорно от производството до изхвърлянето.
„Тъй като устойчивостта се превръща в приоритет за потребителите, марките се адаптират, за да отговорят на тези очаквания. Производителите на храни и напитки все повече се обръщат към възобновяеми и рециклируеми материали, тъй като се стремят да отговорят както на регулаторните изисквания, така и на очакванията на потребителите. Tetra Pak Thailand е в челните редици на иновациите в кръговото опаковане, предлагайки решения, които не само отговарят на нормативните изисквания, но и са в съответствие с предпочитанията на потребителите за екологично чисти опаковки. Други производители също предприеха инициативи, като например партньорството на Kao Industrial Thailand, SCG Chemicals и Dow Thailand Group за създаване на рециклируеми опаковки с ниско съдържание на въглерод”, казва Какарлапуди Картик Варма, анализатор в GlobalData.
Франсис Габриел Годад, мениджър бизнес развитие на потребителите, GlobalData Индия, добавя:
„Подходът на Tetra Pak в четири стъпки – фокусиран върху опазването на ресурсите, възстановяването на енергията, оперативната ефективност и екологично неутралните производствени процеси – подчертава ангажимента на компанията за напредък в устойчивостта в индустрията за храни и напитки. Техните опаковъчни материали, включително FSC-сертифициран картон, допринасят за преминаването към кръгова икономика чрез намаляване на зависимостта от изкопаеми горива и минимизиране на въздействието върху околната среда.“
Повратна точка
„С въвеждането на Закона за устойчивото опаковане и непрекъснатия натиск от страна на потребителите, опаковъчната индустрия в Тайланд е в повратна точка. Сътрудничеството между бизнеса, правителствените организации и лидерите в индустрията като Tetra Pak е от решаващо значение за създаването на бъдеще, в което опаковките вече не се считат за отпадъци, а за ценен ресурс в рамките на кръговата икономика. Преминаването към 100% рециклируеми и възобновяеми опаковки е на хоризонта и заинтересованите страни в сектора на храните и напитките трябва проактивно да изпреварват регулаторните тенденции и изискванията на потребителите“, казва Варма в заключение.