Миналата седмица Iarnród Éireann (Irish Rail), националният железопътен оператор на Ирландия, обяви, че се нуждае от 230 милиона евро, за да защити линията Дъблин – Рослейр от последиците от изменението на климата. Линията минава по източното крайбрежие на острова, започвайки от столицата и стигайки до югоизточния край на малкия град Рослейр, пише TheMayor.EU.
Някои участъци от линията са построени преди повече от 150 години, но релсите и бетонните основи ерозират от ударите на надигащата се морска стихия. Според изявление на Iarnród Éireann, идеята зад обновяването е да се съхрани линията за бъдещите поколения.
Устойчивост за следващите 50 до 100 години
Цялата линия от Дъблин до Рослейр е с дължина 168 километра и около половината е разположена директно до морето, уязвима на изменението на климата. Железопътният оператор каза, че финансирането през следващите седем години трябва да укрепи тези конкретни региони и да защити инфраструктурата за следващите 50 до 100 години.
Това включва проекти, като вълноломи, попълване на плажа и укрепване на сушата, но какво и къде ще се осъществяват тези проекти, ще зависи от анализа на Jacobs Engineering – частна компания, сключила договор за първата фаза на обновяването.
Уязвимите зони са 60 километра между Мерион Гейтс и Уиклоу, както и 17 километра в отсечката Уексфорд – Рослейр.
Ръководителят на програмата за железопътна инфраструктура на Ирландия Ейдън Бермингам, цитиран от Irish Times, обяснява, че някои по-стари гари показват сериозни структурни проблеми, особено когато са обърнати към морето.
Освен това той посочи, че проблемите, свързани с климата, като вълните, които вече заливат самите релси, са се увеличили през последните години. Той каза още, че тяхната тежест се е увеличила и посочи, че през последните 20 години е имало повече отделни случаи на климатични и метеорологични проблеми, отколкото през последните 100.
Жп линия вече е там и няма много работа по нея
Мениджърът по корпоративни комуникации на Iarnród Éireann Бари Кени беше цитиран от RTÉ, обяснявайки, че изграждането и поддръжката на крайбрежната железница винаги са били предизвикателство. През цялата история е имало много защитни намеси в инфраструктурата на линията.
Той дори каза, че Irish Rail обмисля преместване на линията изцяло навътре в страната. Въпреки това, този масивен инфраструктурен проект щеше да дойде с висока цена, така че ремонтите и мерките за смекчаване на климата имаха повече смисъл както в краткосрочен план, така и през следващия век.