Модният гигант H&M Group обяви стартирането на нова програма за зелени заеми, насочена към улесняване на декарбонизацията в модния сектор, в партньорство с базираната в Сингапур група за финансови услуги DBS, съобщава ESGToday.com.
Съгласно новата програма, доставчиците на H&M ще получат достъп до финансиране от DBS, с “много благоприятни” условия за доставчици със специфични дейности за намаляване на емисиите на парникови газове. Освен финансирането, доставчиците в програмата ще получат и техническа подкрепа от консултанта по устойчиво развитие Guidehouse, за да се впуснат в надграждане на дейността си и да намалят въздействието си върху климата.
Ускоряването на нетната нула по веригите за доставки изисква бързо мащабиране на нисковъглеродни технологии и нови, иновативни модели на финансиране, за да стимулира приемането. Инструментът за съвместно финансиране е отличен пример за това как можем да създадем въздействие върху доставчиците. DBS е развълнувана да използва нашата обширна мрежа в Азия, в партньорство с H&M Group, за да осигури достъп до устойчиво финансиране по практичен начин – чрез директно финансиране на надстройки на фабрики, за да помогне на доставчиците да подобрят своята енергийна ефективност и декарбонизиране”, коментира Тан Су Шан, ръководител на групата за институционално банкиране в DBS.
H&M Group и DBS обявиха, че новата инициатива за финансиране вече е завършила първата си транзакция с базирания в Индия производител Raj Woolen за финансиране на инсталирането на слънчеви панели и енергийно ефективни двигатели, както и технологии за пестене на вода за запазване на ресурсите и намаляване на въглеродните емисии.
H&M Group си е поставила за цел да достигне нетни нулеви емисии до 2040 г.
Модният бранд планира да намали емисиите от Обхват 1, 2 и 3 с 56% до 2030 г. Както при повечето модни търговци на дребно, емисиите от Обхват 3 във веригата на стойността, или тези извън директния контрол на компанията, представляват по-голямата част от емисионния отпечатък на компанията.
Според доклада за устойчивостта на H&M за 2022 г., Обхват 3 съставлява близо 99% от емисиите на компанията. От тях над 60% произтичат от областите на веригата за доставки, включително производство на тъкани, производство на облекла, суровини и транспорт.
Новата програма бележи най-новата от поредица инициативи за финансиране на H&M, насочени към веригата за доставки, включително Инициативата за зелена мода, целяща да даде възможност на фабриките доставчици да инвестират в технологии и процеси за намаляване на търсенето на енергия и замяна на изкопаемите горива.
Миналата година компанията инвестира 290 милиона щатски долара в проекти за намаляване на емисиите по веригата на стойността, за участие като водещ финансиращ фонд на стойност 250 милиона щатски долара Fashion Climate Fund, иницииране на Механизъм за устойчиви доставчици с Guidehouse за улесняване на свързаното с декарбонизацията финансиране за доставчиците и прилагането на вътрешна въглеродна цена за стимулиране на промяна в поведението при закупуване, дизайн, мърчандайзинг, производство и логистика.
H&M Group се занимава със смекчаване на климата от години и ние непрекъснато се стремим да демонстрираме лидерство в областта на климата в нашата индустрия. Виждаме, че нашата индустрия се е ангажирала да се справи с отрицателното си въздействие върху климата. Но също така виждаме, че въздействащите действия в областта на климата изискват съвместно финансиране. За нас инвестициите в устойчивост са не само отговорен подход, но и стратегическа необходимост за бъдещ успех”, каза Улрика Леверенц, ръководител на зелените инвестиции в H&M Group.
Прочетете още: