Как козметичните компании могат да допринесат за кръговата икономика? Какво е Upcycling козметика? Какво се случва с изхвърлените опаковки? Веригата дрогерии dm България отговори на тези въпроси.
Темата за устойчивото развитие е много актуална навсякъде. Но в dm тя е традиция и освен че е заложена в ДНК-то на компанията, ние винаги отделяме време за устойчивото развитие и казваме докъде сме стигнали”, разказва Цонка Иванова, управител във веригата с ресор „Маркетинг и снабдяване“.
Дрогерийният търговец открива онлайн магазин в 13 държави, чрез който информира за устойчивостта на продуктите на веригата. dm България стимулира кръговата икономика, като инсталира станция за повторно пълнене в Paradise Center. Така потребителите могат да намалят потреблението на пластмаса и да презареждат с гел за пране и препарат за съдове. Компанията отчита и повишен интерес към асортимента от над 1 500 био и устойчиви стоки – храни, козметика и битова химия.
No Planet B
No Planet B е първата Upcycling марка на масовия пазар. Продуктите нямат микропластмаси, парабени, силикон и изкуствени оцветители. Серията съдържа общо 12 продукта. Съставките са цитрусови ципи и кори, които са отпадък при производството на сок или листата от маслина и реално не намират приложение в хранителната индустрия. Дрогерийният търговец dm разработва иновацията с екип от млади хора. Upcycling линията на No Planet B предлага разнообразие от сертифицирани продукти за коса.
Устойчивост на dm в работния процес
Отговорното управление на енрегия също е приоритет като част от стратегията за опазване на околната среда. От 2015 г. в компанията използват LED вградени осветителни тела в магазините, а 50% от обектите включително Логистичният център използват енергия от възобновяеми източници. Техниката на Логистичния център работи с гелови и литиево-йонни батерии, които не отделят вредни въглеродни емисии.
Иновация за dm e новата методология за рециклиране на въглероден диоксид. Биохимична технология на LanzaTech улавя въглероден диоксид и не позволява той да излезе във въздуха. Преработва се в етанол, който влиза в употреба за производството на опаковки за битова химия.
Кампанията „Ще остана опаковка и в следващия си живот“
От септември 2021 dm България призовава клиентите си да оставят в магазините празни пластмасови опаковки от козметични продукти и почистващи препарати. Веригата ги преработва и получава висококачествен рециклат, прилаган в производството на продуктите си. В края на месец октомври са събрани приблизително 8 тона пластмасови опаковки.
dm допринася за градската среда
През последната финансова година са открити 7 нови магазина. Веригата dm вече присъства и в нови градове като Троян, Пирдоп, Севлиево и Търговище.
За нас откриването на нов магазин не е просто отваряне на търговски обект. Приемаме това като ангажимент да подобрим средата, в която развиваме дейност“ , казва по този повод Андрей Петров, председател на Борда на управителите на dm България с ресори „Експанзия“ и „Продажби“.
Голямата верига е допринесла за градската среда и с кампанията „Вдъхновени от изкуството“ – фасадите на пет dm магазина са изрисувани с графити от талантливия Йоан Ценков.
Целта на dm е да бъде компания, отговаряща на желанията на клиента и да поставя човека в центъра на своята дейност.