Компанията за безалкохолни напитки Coca-Cola обяви в началото на 2022 г. своята нова цел – стратегията за устойчиви опаковки “Светът без отпадъци”. До 2030 г. се очаква 25 процента от глобалния обем на продуктите ѝ ще бъдат предлагани на потребителите в опаковки за многократна употреба.
Опциите за използване на продукти отново включват бутилки за връщане и чаши за многократно пълнене от машини за безалкохолни напитки. Събраните стъклени и пластмасови бутилки са основен приоритет в страните с установени инфраструктури за повторна употреба и вериги за доставки – най-вече в Африка, Европа и Латинска Америка.
Но в Северна Америка, където насипните напитки, продавани в ресторанти, музикални и спортни зали, кина и други търговски обекти на място, съставляват значителна част от обема на компанията – насърчаването на приемането на съдове/чаши за многократно пълнене представлява голяма възможност за принос към глобалната многократна употреба. Това ще помогне за намаляване на отпадъците за еднократна употреба и ограничаване на употребата на нови материали.
Партньорството със стартъпа r.Cup
Coca-Cola ускорява подхода си тест-обучение в мащаб с няколко пилотни проекта за опаковки за многократна употреба в Северна Америка, включително ново партньорство с r.Cup. Компанията заменя чашите за еднократна употреба с такива за многократна по време на големи спортни събития, концерти, фестивали и места за забавления. С това партньорство Coca-Cola ще помогне за разширяването на готовата платформа на стартъпа в Лос Анджелис, Сан Франциско, Сиатъл, Денвър и Вашингтон, окръг Колумбия.
Ние работим по цялата ни верига за доставки, за да намалим въздействието си върху околната среда и да гарантираме, че всички наши опаковки имат стойност в кръговата икономика“, казва Антон ван Зил, директор Стратегия за устойчиво опаковане, Coca-Cola Северна Америка, цитиран от esgnews.com.
Потребителите могат да избират от няколко издръжливи полипропиленови чаши, които според Антон ван Зил осигуряват по-премиум изживяване при пиене. Веднъж поставени в контейнери и събрани от Cup, те се измиват, дезинфекцират, инспектират и преопаковат, за да се използват отново. В допълнение към обслужването на доставки и вземания на място, r.Cup доставя контейнери за събиране на консумативи, обучение на персонала, табели и съдържание в социалните медии.
Клиентите могат да наблюдават доставките, да управляват запасите и да проследяват въздействието си върху околната среда чрез иновативната технология r.Turn на r.Cup.
r.Cup разширява своята инфраструктура и капацитет в ключови градове
С подкрепата на Coca‑Cola Северна Америка, r.Cup разширява своята инфраструктура и капацитет в ключови градове. Очаква се нови съоръжения да бъдат отворени по-късно тази година, създавайки десетки работни места предимно за работници с втори шанс и военни ветерани. Част от печалбите ще бъдат насочени към местни нестопански организации, които работят за справяне с кризата с отпадъците от опаковки.
Нашата мисия е да изградим движение – и в крайна сметка инфраструктура – в подкрепа на икономиката на повторната употреба, като същевременно създаваме по-широко икономическо въздействие в общността“, казва Майкъл Мартин, основател и главен изпълнителен директор на r.Cup, добавяйки, че всеки елемент от затворения цикъл моделът е предназначен да стимулира оперативната ефективност на концесионерите. „Предлагането на чаши за многократна употреба е малка стъпка, с която всички можем да направим голяма пробив в предизвикателството с отпадъците от опаковки.“
r.Cups могат да се използват до стотици пъти с правилно боравене и дезинфекция и след това да се рециклират отново в края на техния жизнен цикъл.
Освен с r.Cups, Coca‑Cola планира и други проекти за опаковки за многократна употреба в Северна Америка, които включват партньорство с Coca‑Cola Southwest Beverages за пилотен проект за връщаща се стъклена бутилка в Ел Пасо, Тексас; обединяване с Validfill за пускане на пазара на чаши за многократна употреба с микрочипова технология и QR-активирана технология за машини Coca‑Cola Freestyle в тематични паркове, университетски кампуси и круизни кораби; сътрудничество с A&W Canada по програма за обменни чаши; и работа с Reuse Seattle за насърчаване на клиентите на хранителните услуги да преминат към чаши за многократна употреба, където има смисъл. Освен това компанията се ангажира да подкрепи консорциума NextGen, който се фокусира върху закръглеността на чашите и други опаковки за хранителни услуги.
Прочетете още: