ESG News

Черният петък има висока екологична цена

Все повече потребители и търговци осъзнават вредата от свръхконсумацията и свръхпроизводството

Споделяне:

Черният петък е един от най-натоварените дни за пазаруване в годината. Промоционалните артикули често стават причина за срив на уебсайтове и физическо насилие, докато купувачите бързат да се възползват от ниските цени. Хората обаче започват да се осъзнават за проблемите, възникващи от свръхпотреблението, вследствие на което се насочват към по-малко покупки, предава Euronews Green. Шепа марки търговци дори се отказват изцяло от разпродажбите на Черния петък.

Някои организации водят кампании, насочени към клиентите, да отхвърлят консуматорството и в най-силните му дни.

Черният петък представлява болно място за индустрия, която допринася за свръхпроизводството“, казва Кари Сомърс, основател на Fashion Revolution.

Неправителствената организация твърди, че поради „културата на свръхотстъпки“ компаниите произвеждат твърде много продукти с надеждата да уловят всеки възможен клиент. След това те се отървават от всичко, което не се продава, като го изхвърлят, даряват или го продават на значително намалена цена.

Свръхпроизводство и последствия

Емисиите, създадени от разпродажбите по време на Черния петък, също са високи. Проучване на wastemanaged.co.uk изчислява, че тазгодишното пазаруване генерира 429 000 метрични тона емисии на парникови газове само от доставки на продукти. Това се равнява на 435 двупосочни полета между Лондон и Ню Йорк.

Сайтът добавя, че 80% от покупките по време на разпродажбите на Черния петък завършват в сметища, изгарят се или се рециклират неправилно.

Нагласите започват да се променят

Продажбите на тазгодишния Черен петък се очаква да спаднат на фона на кризата с разходите за живот. 10% редуциране на покупките може да доведе до 11% намаление на въглеродните емисии, казват експерти. Това се равнява на 215 двупосочни полета от Лондон до Сидни.

Проучване, проведено от money.co.uk миналата година, установи, че все повече потребители мислят за околната среда, когато правят онлайн покупки. Почти всеки четвърти човек във Великобритания взема предвид въглеродното въздействие на това, което купува онлайн – увеличение от 88% в сравнение с предходната година.

Gen Z (родените между 1996 и 2006 г.) е групата, която най-много желае да действа по различен начин. Те биха похарчили средно 10 евро, за да компенсират въглерода, произведен от техните онлайн покупки. Нагласите на потребителите потенциално променят начина, по който работят фирмите.

Тъй като повече купувачи от Обединеното кралство мислят за въздействието върху околната среда на покупките си с онлайн доставка в сравнение с миналата година, е ясно, че потребителите се фокусират върху предизвикателството да направят навиците си за онлайн пазаруване по-екологични“, казва Салман Хаки, експерт по лични финанси в money.co.uk.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ