BILLA България ще изчака с въвеждането на машини за рециклиране на пластмасови бутилки и кенове. Това каза изпълнителният директор на BILLA България Вигинтас Шапокас пред журналисти по време на представяне на стратегическите планове за развитие на компанията и отчитане на резултатите за първото тримесечие, в сравнение със същия период на миналата година.
“Депозитната система съществува в редица европейски държави. На българския пазар обаче има различни играчи, които не споделят единно мнение по този въпрос. Няма дългосрочни такива и затова BILLA България ще изчака с внедряването, докато не видим с какво решение ще излезе работната група”, обясни Шапокас в отговор на въпрос на ESGnews.bg.
Припомняме, че наскоро две български вериги – Lidl и Kaufland, въведоха машини за рециклиране на бутилки и кенове и отбелязват добри резултати за краткия период от стартирането на схемата. За всяка върната опаковка потребителите получават ековаучер на стойност 5 стотинки, като максималната стойност на един ековаучер е до 2 лв (40 опаковки). Събраните пластмасови бутилки и кенове ще се рециклират в страната, а полученият материал ще се използва за производството на нови пластмасови изделия от български производители.
Намаляване на въглеродния отпечатък на BILLA
Плановете на BILLA България за постигане на климатична неутралност до 2040 г. са свързани с поставяне на фотоволтаични системи и ново поколение СО2 хладилни системи в своите търговски обекти. До 2022 г. в експлоатация са въведени фотоволтаични системи на 29 магазина и централния склад на компанията, а до края на годината се очаква броят им да нарасне до 50.
Хладилните инсталации, които използват СО2 – съвременна технология за охлаждане, която допринася за намаляване на емисиите на парникови газове и отрицателното въздействие върху околната среда, ще бъдат интегрирани в 22 обекта на веригата до края на годината.
Инвестиции в експанзия и реновация
Планираната инвестиция на компанията в експанзия и реновация за тази година е в размер на 53 млн. лв., като BILLA България предвижда реновирането на 14 свои търговски обекта и откриване на 14 нови магазина. При изпълнение на плана ще бъдат разкрити над 250 нови работни места. Търговската верига ще навлезе за първи път в градовете Силистра, Созопол, Троян, Чирпан и село Граф Игнатиево.
Прочетете още: