Съветът на Европейския съюз отказа да предприеме затягане на целите за намаляване на вредните емисии, отделяни от автомобили и микробуси, направени по предложение на Европейската комисия. Това се случи, след като осем държави, сред които Франция, Италия, България, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, посочиха, че новите екологични цели могат да намалят инвестициите в европейската автомобилна индустрия.
Европейският съюз започна да затяга контрола над вредните емисии, отделяни от пътните превозни средства от 1992 г. насам. Последното предложение на Европейската комисия, наречено “Euro 7”, трябваше да определи нови стойности на парниковите емисии от спирачки и гуми.
Според противниците му, промените биха накарали производителите да инвестират милиарди евро за покриването на стандарта, вместо за по-бързата електрификация.
Испания, която е ротационен председател на Европейския съюз, представи компромисен текст, който следва да бъде одобрен от Европейския парламент и Европейската комисия.
Вярваме, че това предложение, за което получихме широка подкрепа, представлява баланс между инвестиционните разходи на автомобилните брандове и подобряване на ползите за околната среда“, каза министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания Ектор Гомес Ернандес.
Страните от ЕС се съгласиха да не правят промени по съществуващия стандарт “Euro 6” относно емисиите за коли и ванове, но бяха въведени по-строги разпоредби за автобуси и камиони.
Италианският министър на индустрията Адолфо Урсо също остана доволен от споразумението.
Новият регламент дава възможност да се защити веригата на доставките на малките производители, като Ferrari, Lamborghini и Maserati, които са символ на „Произведено в Италия“ и създават около 50 000 коли годишно“, каза Урсо.
Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA) определи най-новия ход на ЕС като “стъпка в правилната посока”.
Според Световната здравна организация (СЗО), замърсяването на въздуха е най-големият риск за здравето в Европейския съюз (ЕС), свързан с околната среда. Автомобилният транспорт пък е най-големият му източник в градовете.
Четете още: