През последните пет години големите корпорации са подписали договори за покупката на 148 GW чиста енергия в Азиатско-тихоокеанския регион с цел да намалят въглеродния си отпечатък от Обхват 1 и Обхват 2 (бел. ред. преки и непреки емисии).
Няколко големи компании в региона стартираха програма за обучение, за да ускорят възприемането на възобновяема енергия в своите вериги на доставки. Инициативата ще бъде пряко насочена към доставчиците, които имат влияние върху генерираните емисии на компаниите.
Основателите на програмата Clean Energy Procurement Academy са Apple и Nike, които вече обучават доставчиците си за своя сметка. Останалите компании, ангажирали се с тази цел, са Amazon, Meta, PepsiCo и REI Coop.
Колкото повече хора обучим по тези теми, толкова е по-вероятно повече хора да се ангажират с енергийния преход, а това ще доведе до политики, които да повишат използването на чиста енергия по света“, каза вицепрезидентът по околната среда и иновациите във веригата на доставките на Apple Сара Чандлър.
Нуждата от повишено използване на възобновяеми енергийни източници в региона
Шестте посочени по-горе компании се надяват да стимулират търсенето на енергия от възобновяеми енергийни източници в държави, като Китай, Япония, Южна Корея, Тайван, Виетнам и др.
Нито една компания не може да декарбонизира световните вериги на доставки. Ще е нужно сътрудничество, както и взимането на правилните решения относно обучителните материали“, казва Ерик Гибс, старши вицепрезидент на Глобалната програма на купувачите на чиста енергия, която управлява инициативата.
Според Гибс, академията вече е обучила 15 компании в китайската провинция Дзянсу в началото на октомври, след което и други в Гуандун.
Компаниите от първата сесия бяха насърчени да споделят по трима доставчици. Номинираните, от своя страна, се насърчават да повишат използването на чиста енергия. Една от целите на тази академия е да създаде нови общности за покупката на възобновяема енергия в ключови производствени региони“, допълни той.
Добрият пример
Обученията и предоставените материали от страна на Apple водят до изграждането на нови ВЕИ проекти, които могат да доставят 13.7 GW чиста енергия. С това могат да бъдат спестени 17.4 млн. тона въглеродни емисии.
Повече от 250 доставчика на Apple вече са се ангажирали с използването на възобновяеми енергийни източници в своето производство до 2030 г., от които 40 само тази година.
Програмата на PepsiCo, от своя страна, обучава партньорите на компанията как да договорят покупката на чиста енергия.
Какво включват обучителните материали?
Основна част от материалите е отделена за ролята, която чистата енергия играе в справянето с изменението на климата, развиващата се регулаторна среда, както и очакванията на потребителите.
Набляга се и на техниките за отчитане на парниковите газове, включително и измерването на емисиите от Обхват 1 (преки емисии, като собствена консумация на гориво и превозни средства на организацията), Обхват 2 (непреките емисии, като доставките на електроенергия и топлофикация и охлаждане) и Обхват 3 (непреки емисии, като пътуване до месторабота, служебни пътувания, доставки, услуги и дълготрайни активи).
Част от разяснителните материали включват информация за регионалната търговия и потреблението на чиста енергия, стратегии за ангажирането на политици и други заинтересовани лица, както и начините за определяне и докладване на корпоративните ангажименти при опазването на околната среда.
Още по темата: