47% от потребителите смятат темата с опазването на околната среда за значима, а 42% – че се подценява. Колкото по-младо е поколението, толкова повече смята, че темата се подценява. 70% от българите са добре информирани, а сред най-младите поколения 22% са тези, които търсят целенасочено информация за замърсяването и опазването на природата.
Това сочат резултатите от ново изследване върху нагласите на българския потребител, свързани с устойчивостта, проведено от All Channels.
В проучването данните са разделени в четири възрастови групи – Бейби бумърите (1946 – 1964 г.), поколението X (1965 – 1979 г.), Милениалите (1980 – 1995 г.) и поколението Z (1996 – 2009 г.). Всяко от поколенията извършва средно по 4 действия, свързани с опазването на околната среда, като използване на енергоспестяващи крушки и уреди.
И четирите групи посочват, че изхвърлят разделно отпадъците си. Разликите идват в четвъртата дейност – докато Милениалите и поколението Z се ограничават в използването на пластмасови торбички, Бейби бумърите се фокусират върху спестяването на водата.
67% от анкетираните във всички поколения очакват проблемите с околната среда да се задълбочат през следващите години, като с по-младите поколения нивото на песимизъм спада, но все пак е значително.
80% от българите смятат, че в страната липсват примери на компании, които се грижат за околната среда, като това убеждение намалява при най-младите до 37.3%.
70% са положително настроени към компании (независимо от индустрията), които произвеждат продукти или организират кампании с цел намаляване на вредите върху околната среда.
47% от потребителите споделят, че за тях е важно продуктите и услугите, които избират, да опазват околната среда, но едва 21% купуват такива редовно.
Оказва се, че колкото е по-младо поколението, толкова по-голяма сума би дало за екологичен продукт. Например, между 44% и 52% от поколението Z (в зависимост от продукта) биха платили 20% повече за такъв, който опазва околната среда.
Според данните от проучването голяма част от българите се вълнуват от темата за опазване на околната среда, информирани са, но остават по-скоро пасивни. Въпреки че имаме желание, не намираме достатъчно възможности – продукти и услуги, които да гарантират позитивно или дори само липса на негативно влияние върху околната среда.
От All Channels Group препоръчват на компаниите да се фокусират върху изработването на продукти и въвеждането на услуги, които да отговорят на това търсене.
Също така съветват ясно да се обяснят и докажат качествата на продукта в посока опазване на околната среда, така че да помогнат на потребителите при избора им. Такъв тип продукти може да не генерират най-големите печалби първоначално, но биха повлияли положително както на имиджа на компанията, така и на продажбите на другите ѝ продукти и услуги.
Потребителите постепенно осъзнават силата и възможностите, които имат, да променят ситуацията чрез избора, който правят. Има огромен потенциал за компаниите да спомогнат крайния потребител да повлияе на глобалния проблем, като включат в дейността си платформи, кампании и тактики за промяна на ежедневното поведение.
В своето мнозинство българите гледаме положително на компании, които създават продукти и кампании за опазване на околната среда, но трудно се доверяваме, че това не са просто думи. За това е много ключова ролята на компаниите, които трябва да покажат и докажат своята грижа и отговорност към планетата, и то на всички нива от дейността си, за да спечелят българския потребител.
Данните от цялото проучване можете да видите ТУК.