• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

В България липсват примери за компании с грижа за околната среда

Неделина Вангелова от Неделина Вангелова
3 години преди
в Тенденции
A A

47% от потребителите смятат темата с опазването на околната среда за значима, а 42% – че се подценява. Колкото по-младо е поколението, толкова повече смята, че темата се подценява. 70% от българите са добре информирани, а сред най-младите поколения 22% са тези, които търсят целенасочено информация за замърсяването и опазването на природата.

Това сочат резултатите от ново изследване върху нагласите на българския потребител, свързани с устойчивостта, проведено от All Channels.

В проучването данните са разделени в четири възрастови групи – Бейби бумърите (1946 – 1964 г.), поколението X (1965 – 1979 г.), Милениалите (1980 – 1995 г.) и поколението Z (1996 – 2009 г.). Всяко от поколенията извършва средно по 4 действия, свързани с опазването на околната среда, като използване на енергоспестяващи крушки и уреди.

И четирите групи посочват, че изхвърлят разделно отпадъците си. Разликите идват в четвъртата дейност – докато Милениалите и поколението Z се ограничават в използването на пластмасови торбички, Бейби бумърите се фокусират върху спестяването на водата.

67% от анкетираните във всички поколения очакват проблемите с околната среда да се задълбочат през следващите години, като с по-младите поколения нивото на песимизъм спада, но все пак е значително.

80% от българите смятат, че в страната липсват примери на компании, които се грижат за околната среда, като това убеждение намалява при най-младите до 37.3%.

70% са положително настроени към компании (независимо от индустрията), които произвеждат продукти или организират кампании с цел намаляване на вредите върху околната среда.

47% от потребителите споделят, че за тях е важно продуктите и услугите, които избират, да опазват околната среда, но едва 21% купуват такива редовно.

Оказва се, че колкото е по-младо поколението, толкова по-голяма сума би дало за екологичен продукт. Например, между 44% и 52% от поколението Z (в зависимост от продукта) биха платили 20% повече за такъв, който опазва околната среда.

Според данните от проучването голяма част от българите се вълнуват от темата за опазване на околната среда, информирани са, но остават по-скоро пасивни. Въпреки че имаме желание, не намираме достатъчно възможности – продукти и услуги, които да гарантират позитивно или дори само липса на негативно влияние върху околната среда.

От All Channels Group препоръчват на компаниите да се фокусират върху изработването на продукти и въвеждането на услуги, които да отговорят на това търсене.

Също така съветват ясно да се обяснят и докажат качествата на продукта в посока опазване на околната среда, така че да помогнат на потребителите при избора им. Такъв тип продукти може да не генерират най-големите печалби първоначално, но биха повлияли положително както на имиджа на компанията, така и на продажбите на другите ѝ продукти и услуги.

Потребителите постепенно осъзнават силата и възможностите, които имат, да променят ситуацията чрез избора, който правят. Има огромен потенциал за компаниите да спомогнат крайния потребител да повлияе на глобалния проблем, като включат в дейността си платформи, кампании и тактики за промяна на ежедневното поведение.

В своето мнозинство българите гледаме положително на компании, които създават продукти и кампании за опазване на околната среда, но трудно се доверяваме, че това не са просто думи. За това е много ключова ролята на компаниите, които трябва да покажат и докажат своята грижа и отговорност към планетата, и то на всички нива от дейността си, за да спечелят българския потребител.

Данните от цялото проучване можете да видите ТУК.

Тагове: Българиябългарски потребителиводещи новиниекологични продуктикомпаниинагласипроучанеустойчивост
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

AI
Тенденции

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Като вид, ние преобразихме света, за да отговаря на нашите амбиции – изграждайки градове и цифрови мрежи, които пулсират с...

Прочети ощеDetails
критични минерали
Тенденции

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Пазарите на критични минерали са изложени на риск от болезнени смущения, след като станаха по-концентрирани, особено в рафинирането и преработката,...

Прочети ощеDetails
шоколадовата криза
Тенденции

Климатичният срив влошава „шоколадовата криза“ в ЕС

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Климатичните промени и загубата на дива природа задълбочават „шоколадовата криза“ в ЕС, твърди нов доклад, посочващ какаото като една от...

Прочети ощеDetails
почви
Тенденции

Европейските почви са сериозно деградирали от интензивното земеделие

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Нов доклад установи, че над 60% от земеделските почви в ЕС са деградирали поради интензивно земеделие, предава Гардиън. Експерти от...

Прочети ощеDetails
гори
Тенденции

Светът е загубил рекордно количество гори през 2024 г.

от Danail Kanev
май 21, 2025
0

Светът загуби рекордно количество гори през 2024 г., причинено от катастрофално увеличение на пожарите. Нови данни от лабораторията GLAD на...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Авиацията има проблем да намали емисиите

Авиацията има проблем да намали емисиите

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 22, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025
критични минерали

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

май 22, 2025
Petrobras

Бразилия разреши на Petrobras добив на петрол в Амазония

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In