• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

76% от българите вярват, че бизнесът няма бъдеще без ESG

Едва 15% от пълнолетните българи са донякъде или добре запознати с концепцията за ESG

Божидара Живкова от Божидара Живкова
5 месеца преди
в Тенденции
A A
ESG

76% от българите вярват, че без ESG бизнесът няма бъдеще. Това показва проучване, проведено от „Маркет Линкс“ по поръчка на Action България в края на 2024 г. сред 1010 респонденти над 18 г. от цялата страна. 

Данните показват, че 67% от запитаните не са запознати със значението на абревиатурата и това, което стои зад нея, а само 15% от пълнолетните българи са донякъде или добре запознати с концепцията за ESG – екологичните, социалните и корпоративни практики на бизнеса.

Въпреки това, естествената нагласа към темите, които ESG обхваща, е предимно положителна – 2/3 от гражданите твърдят, че изборът им на доставчици на продукти и услуги би бил положително повлиян, ако знаят, че компаниите прилагат ESG практики.

3/4 от българите са съгласни с твърдението, че бизнесите без ESG кампании губят част от своята конкурентоспособност в дългосрочен план. Почти всички запитани са на мнение, че опазването на околната среда и екологичният аспект на ESG са от огромно значение в днешната реалност на климатични промени и предизвикателства.

Най-важни за българите елементи от социалната отговорност на бизнеса

Като най-важни елементи от социалната отговорност на бизнеса българите посочват трудовите права (76%), благосъстоянието на служителите (72%), опазване на човешките права (61%), развитие и подкрепа за общността (43%) и разнообразие и приобщаване (28%). Девет от десет българи смятат за изключително важни ангажиментите на компаниите към местните общности и към положителни трудови практики.

91% от участниците в допитването са категорични, че компаниите трябва да подкрепят инициативи за опазване на околната среда, като това убеждение се споделя най-активно от представителите на поколението Z (67%).

„Данните от проучването ни доказват категорично, че българският потребител има съвременна нагласа – доверието и лоялността му към бизнеси и марки е тясно свързано с техния ангажимент към положителни практики за опазване на околната среда, подпомагане на местните общности и развитие на социалната и корпоративна култура. От компаниите се очаква не просто да произвеждат и предоставят качествени стоки и услуги, а да бъдат отговорни лидери за развитието на едно по-устойчиво и етично бъдеще“, посочва Росица Донкова, управител на Action Global Communications за България.

По думите ѝ 76% от българите вярват, че компаниите ще пострадат дългосрочно, ако не прилагат стратегически ESG практики и не ги комуникират активно с аудиториите си.

„ESG не е съпътстваща функция, а съществен елемент от стратегията за изграждане на марката и потребителските нагласи ясно ни посочват, че това е сигурен начин за бизнеса да се открои и установи трайна връзка със своята аудитория“, допълва Донкова.

Проучването на комуникационната верига Action Global Communications е проведено паралелно в 4 държави – България, Гърция, Кипър и Обединените арабски емирства.

Тагове: Action БългарияESGбългарипроучванесоциалната отговорност на бизнесатоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

търг
Тенденции

Бразилия продава на търг права за добив на петрол месеци преди домакинството на Cop30

от Danail Kanev
юни 13, 2025
0

Бразилското правителство се готви да проведе търг за проучване на петролни находища месеци преди домакинството на срещата на върха на...

Прочети ощеDetails
хранителни вериги
Тенденции

Затворени хранителни вериги: превръщане на отпадъците в богатство чрез кръгова икономика

от Денимир Димитров
юни 13, 2025
0

В днешния свят отглеждането на храна без изчерпване на ресурсите е голямо предизвикателство. Хранителните вещества в почвата са ограничен, но...

Прочети ощеDetails
пожари
Тенденции

Средствата за справяне с горските пожари в Европа не се управляват задоволително

от Danail Kanev
юни 13, 2025
0

Европейските средства за предотвратяване на горски пожари са били лошо насочени и понякога са били разпределени прибързано, се посочва в...

Прочети ощеDetails
равенство между половете
Тенденции

България е слязла с 23 позиции в световния индекс за равенство между половете

от Danail Kanev
юни 13, 2025
0

България е отстъпила през 2025 г. до 83-та позиция сред 148 страни, обхванати от световния индекс за равенство между половете,...

Прочети ощеDetails
залесяване
Тенденции

Нови карти разкриват най-добрите възможности за глобално залесяване

от Danail Kanev
юни 12, 2025
0

Нови карти разкриха най-добрите печеливши възможности по целия свят за възстановяване на горите и справяне с климатичната криза, без да...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
икономика

Как кръговата икономика ще прекрои търговията на дребно през 2025 г.

Последни новини

търг

Бразилия продава на търг права за добив на петрол месеци преди домакинството на Cop30

юни 13, 2025
хранителни вериги

Затворени хранителни вериги: превръщане на отпадъците в богатство чрез кръгова икономика

юни 13, 2025
пожари

Средствата за справяне с горските пожари в Европа не се управляват задоволително

юни 13, 2025
равенство между половете

България е слязла с 23 позиции в световния индекс за равенство между половете

юни 13, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In