• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

ЖП индустрията в Европа се нуждае от спешни адаптации към изменението на климата

Бури, снеговалежи, наводнения и пожари подлагат на изпитание железопътните мрежи в цяла Европа

Божидара Живкова от Божидара Живкова
1 година преди
в Тенденции
A A
влак, релси

Изменението на климата все повече се превръща в основно предизвикателство за железопътния транспорт. Бури, снеговалежи, наводнения и пожари подлагат на изпитание железопътните мрежи в цяла Европа, пише euronews.com.

Само в Австрия Railjets и други влакове ÖBB са били принудени да спрат 1900 пъти през 2023 г. поради метеорологичните условия, според австрийския вестник Kronen Zeitung.

Никога през последните години не сме имали толкова много отменени влакове поради бури, както миналия август“, каза говорителят на ÖBB Бернхард Ридер пред австрийската преса. “Само наводненията в Тирол и Залцбург и масивните кални свлачища след гръмотевични бури доведоха до 716 непланирани спирания поради времето”.

Той добавя , че повишаването на температурите в алпийския регион води до увеличаване на насипите и горските пожари, изкривяване на коловозите и намаляване на защитните гори поради топлинен стрес.

В Обединеното кралство правителствен съветник предупреди, че прекъсването на пътуването ще се влоши от изменението на климата, освен ако железопътната мрежа на страната не получи повече финансиране. Говорейки през август, сър Джон Армит посочи, че обилните валежи са засегнали пътуването с влак с внезапни наводнения и свлачища.

Мартин Фробишер, директор по групова безопасност и инженеринг в Network Rail, също обвини изменението на климата за хаоса при пътуването.

Определено виждаме въздействието на изменението на климата. Това се случва сега, реално е и има значително въздействие“, каза той пред британския вестник Financial Times.

Компанията, която притежава и управлява по-голямата част от железопътната инфраструктура в Обединеното кралство, също така добави съобщение на уебсайта си, предупреждаващо, че „по-честите и по-екстремни метеорологични условия, причинени от изменението на климата, ще повлияят на способността ни да управляваме железницата безопасно и навреме.

Горещите вълни също са отговорни за масовата отмяна на влакове, поради проблеми като изкривени релси и паднали въздушни електропроводи. Те са проектирани да издържат на определен диапазон от температури, но могат да се изкривят при много горещи условия. Топлината може също така да доведе до провисване на въздушните електропроводи и закачане на оборудването на влака.

Kак жп индустрията се адаптира към затоплящата се планета?

В Австрия въздушните електропроводи се преоборудват, за да се предотврати прегряване. Освен това релсите се правят по-устойчиви на топлина чрез нанасяне на бяла боя. Склоновете с риск от подхлъзване се наблюдават още по-внимателно и наблюдението на времето също се разширява.

В Обединеното кралство са инвестирани повече средства за дренаж и се въвежда технология за дистанционно наблюдение на температурата на релсите. След смъртта на трима души през август 2020 г., когато влак се сблъска със свлачище в Абърдийншир, Network Rail разработи нов софтуер за прогнозиране на внезапни проливни валежи.

Оперативният център на компанията в Кардиф разполага с топлинни сензори и камери, за да следи железопътните условия в региона. Въпреки че това няма да се справи с прекъсванията на услугата, това означава, че безопасността може да бъде подобрена чрез въвеждане на ограничения на скоростта и извикване на екипи за поддръжка.

Network Rail също така обяви, че е отделила £2,8 милиарда (€3,2 милиарда) за адаптиране на железопътната инфраструктура на Обединеното кралство към изменението на климата между 2024 и 2029 г. Голяма част от мрежата все още използва структури от викторианската епоха, които не могат да издържат на въздействието на екстремното време.

Големи части от железопътната мрежа продължават да зависят от конструкции, сгради и земни съоръжения, които са били инсталирани при първоначалното изграждане на железопътната линия между 1850 и 1920 г.“, се казва в доклад на организацията от 2023 г. “Все по-голям брой от тези активи достигат „края на живота си“, както и са изложени на променящи се метеорологични условия, които увеличават дефектите, повредите и свързаните с времето смущения за пътниците и потребителите на товари”.

Финансирането ще бъде инвестирано във възстановяването на хиляди километри дренажи, изрезки и насипи, за да бъдат по-устойчиви на екстремни метеорологични условия като наводнения или свлачища. Ключови членове на персонала в компанията ще посещават нейната нова „метеорологична академия“, където ще станат „аматьори-метеоролози“. Програмата ще научи персонала как да анализира метеорологичните прогнози и да взема по-добри оперативни решения.

Европейските „тримостни“ влакове, които биха могли да революционизират железопътния транспорт

Железопътната индустрия също насочва вниманието си към корена на проблема и работи за намаляване на въздействието му върху глобалното затопляне. Италианската компания Hitachi Rail разработи новаторски влак с три моста.

Локомотивът Masaccio може да се захранва по три начина: чрез надземни електрически линии, чрез дизелов хибриден двигател или чрез батерия. Революционната батерия може да се зарежда, когато влакът се движи с електричество от въздушните линии. Той може също така да използва спирачната енергия от спирането на влака.

Тази щадяща планетата батерия може да захранва влака, без нужда от дизел, за къси участъци от линията, където има пропуски в електрификацията. Той също така се използва по време на приближаване и заминаване от гарите към влака, не допринася за шума или замърсяването на въздуха в града.

Влаковете се тестват в специално изградена климатична камера, която симулира температури от -50 до +40C, за да се гарантира, че могат да издържат на екстремните климатични условия на бъдещето.

Тагове: буривлаковежелезопътни мрежижп индустрияклиматични променипроливни дъждоветоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Сахара
Тенденции

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Най-сухите пустини в света биха могли да бъдат най-добрите места на Земята за събиране на слънчева енергия – най-изобилният и...

Прочети ощеDetails
климатична устойчивост
Тенденции

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Климатичните промени са настояща реалност, която нарушава икономиките, индустриите и общностите. Екстремните метеорологични явления, променящата се наличност на ресурси и...

Прочети ощеDetails
океаните
Тенденции

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Океаните са от съществено значение за ограничаване на покачването на глобалната температура. Те улавят около 30% от всички емисии на...

Прочети ощеDetails
Световното клубно първенство
Тенденции

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Световното клубно първенство на ФИФА стартира този уикенд в САЩ. Шампионатът се превърна в повод за дебати относно редица аспекти...

Прочети ощеDetails
горите
Тенденции

Една трета от горите, загубени през този век, са изчезнали завинаги

от Danail Kanev
юни 16, 2025
0

Хората са свикнали да мислят за дърветата като за ресурс за многократна употреба, но нов анализ показва, че една трета...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
САЩ

ЕС и САЩ договарят зелен пазар на среща на върха

Последни новини

Сахара

Превръщането на Сахара в огромен соларен парк ще навреди на глобалния климат

юни 16, 2025
климатична устойчивост

Изграждане на климатична устойчивост чрез силата на технологиите

юни 16, 2025
океаните

Какво послание изпрати срещата на върха за океаните към COP30?

юни 16, 2025
Световното клубно първенство

Екстремните жеги носят опасности за играчи и фенове на Световното клубно първенство

юни 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In