Най-големият онлайн търговец на мода в Европа Zalando се ангажира да преразгледа до средата на април твърденията за устойчивост, които прави на своите уеб сайтове, след като ЕС ги квалифицира като „подвеждащи“, съобщи Европейската комисия, цитирана от Euractiv.
Съществуващата страница за устойчивост на търговеца на дребно ще бъде преработена в две подробни страници за продуктовите стандарти и стратегиите за устойчивост. Също така компанията ще гарантира, че твърденията, които представя, са проверими и имат значително въздействие върху околната среда.
Платформата също така ще премахне флаговете за устойчивост и свързаните с околната среда икони, показвани до продуктите, които предлага, и ще спре да използва термина „устойчивост“ или други термини, указващи ползи за околната среда, вместо да предоставя ясна информация като процента на използваните рециклирани материали.
След повече от година интензивна работа върху опита на нашите клиенти и тесен диалог с Европейската комисия, ние сме доволни, че постигнахме взаимно споразумение“, обявиха от Zalando.
Затягане на регулациите
Ангажиментът на компанията идва, докато Европейският съюз работи върху по-нататъшно затягане на регулациите относно екологичните твърдения.
Комисията предложи директива относно обосноваването на екологични твърдения, за да помогне на потребителите да направят устойчив избор при покупка и да попречи на компаниите да правят подвеждащи твърдения относно екологичните предимства на техните продукти.
Законодателите на ЕС постигнаха споразумение по директивата по-рано този месец, задължавайки компаниите да изпращат твърдения за околната среда за предварителна проверка от независима трета страна, преди да ги използват.
В случай на нарушение компаниите ще бъдат наказани, като санкциите включват конфискация на приходи и глоба от най-малко 4% от годишния им оборот“, се казва в изявление на Европейския парламент.
В момента законът на блока за нелоялни търговски практики е по-общ, като компаниите са задължени да предоставят „правдива“ информация на потребителите и да се въздържат от подвеждане на потребителите.
Zalando ще трябва да представи доклад за изпълнението на ангажиментите за Мрежата за сътрудничество за защита на потребителите на ЕС, която ще оцени как са били изпълнени и, ако е необходимо, ще наложи спазването им.
Научете повече за форума ESG & FRIENDS на: https://events.economic.bg/