Volkswagen няма да строи повече европейски суперзаводи за производство на батерии за електрически превозни средства (EV) на този етап, разкри изпълнителният директор на автомобилния концерн Оливер Блуме. Изявлението му идва на фона на надеждите на Чехия да приеме инвестиции от автомобилния гигант, предава Euractiv.
Като се има предвид пазарната ситуация, включително по-бавното разширяване на пазара на електромобили в Европа, засега няма търговски причини да се вземат решения за допълнителни локации в Европа“, обясни Блуме. “В същото време Volkswagen и PowerCo вече са избрали три места за производство на батерийни клетки: Залцгитер (Германия), Валенсия (Испания) и Сейнт Томас (Канада). Тези три обекта имат производствен потенциал до 200 GWh годишно“, добави изпълнителният директор на VW.
Блуме коментира решението на Volkwagen след среща с чешкия премиер Петр Фиала в Прага. Чехия предложи на Volkswagen обект в западната част на страната. След отказа, правителството ще се опита да намери друг инвеститор.
Проектът за суперзавод е един от стратегическите приоритети на правителството и е в наш интерес да имаме цялата верига от добива на литий през суперзавода, т.е. производството на батерии, до крайните продукти в Чешката република“, каза Фиала, като добави, че правителството ще продължи да работи по проекта.
Според министъра на промишлеността и търговията Йозеф Сикела Чехия преговаря с пет други потенциални инвеститори за изграждане на фабрика за батерии за електромобили на своя територия. Той обаче не разкри имената на инвеститорите, но намекна, че са „от други континенти“.
Инвестициите в електромобилността са от решаващо значение за страната, тъй като автомобилната индустрия представлява близо 10% от нейния БВП и пряко дава работа на повече от 180 000 души.
Прочетете още:
Шведски учени с “обещаващ” нов пробив за рециклиране на EV батерии