Енергийният гигант TotalEnergies обяви серия от нови цели за повишаване на производството на устойчиво авиационно гориво. Очакванията са до 2028 г. компанията да произвежда 500 000 тона, а към 2030 г. по 1.5 млн. тона годишно. От TotalEnergies съобщават, че новите цели идват след призиви от клиенти за увеличаване на производството, което може да бъде постигнато с повишен капацитет.
„Компанията ни ще предприеме нужните действия, за да посрещне нарасналото търсене от авиационната индустрия за намаляване на въглеродния отпечатък“, казва председателят на Борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията Патрик Жан Пуяне.
Очакванията на експертите са, че търсенето на устойчиво авиационно гориво ще расте бързо в следващите няколко години. Горивото е отговорно за по-голямата част от генерираните въглеродни емисии от авиацията.
Ползата от устойчивото авиационно гориво
Най-често устойчивите горива се произвеждат от отработени масла, остатъци от селскостопанската и горската промишленост, целулозни и хранителни отпадъци, както и опаковки на продукти. Тяхното използване може да намали емисиите на парникови газове с до 85% спрямо конвенционалните горива. Усилията за значително увеличение на използването на устойчиво гориво от авиокомпаниите среща редица трудности, включително ниското предлагане в момента, както и доста по-високите цени спрямо изкопаемите горива.
Европейският парламент наскоро обяви, че на летищата на Стария континент се въвежда задължително използване на 2% устойчиви горива през 2025 г., като този процент ще нарасне до 70% към 2050 г. Според TotalEnergies, производството на компанията ще даде възможност за изпълнение на изискванията на ЕС за смесване на горива до 2028 г., както и производство на 10% от устойчивите горива в света към 2030 г.
От компанията вече обявиха няколко проекта, насочени към производството на устойчиви горива. В две от рафинериите ѝще бъдат инвестирани съответно 400 и 340 млн. евро, подкрепящи производството на авиационно гориво от готварско олио, както и биогорива.
Устойчивото авиационно гориво е от съществено значение за намаляването на въглеродните емисии на въздушния транспорт. Развитието ни в тази посока е съобразено с климатичните амбиции на компанията за достигане на нулеви емисии към 2050 г.”, коментира Патрик Жан Пуяне.
Четете още: