Авиацията се нуждае от 4 трилиона долара в следващите 20 години, за да може да финансира покупките на нови самолети, сочи анализ на компанията за лизинг на самолети Avolon.
Според проучването им, до 2042 г. авиокомпаниите, както и лизинговите дружества, ще се нуждаят от 44 300 нови пътнически самолети.
Част от тях ще подменят остарели машини, а на друга ще се разчита за разрастването на бизнеса, сочат прогнозите на компанията.
Търсенето на самолети в идните две десетилетия ще се увеличи двойно и ще достигне 46 880 машини, посочват от Дъблинсакта компания.
Докладът излиза само дни преди изложението в Париж, насрочено за 19-25 юни, както и на фона на усилията на авиокомпаниите да постигнат нулеви въглеродни емисии до 2050 г.
Очаква се търсенето на нови самолети да расте с 3.5% на годишна база, което е над прогнозния ръст на световния БВП за следващите 20 г. от 2.5%.
Екологичните критици са на мнение, че подобен бърз растеж е в противоречие с поставените цели за опазване на околната среда от индустрията.
Според експертите от Avolon, в следващите години основен фокус трябва да се постави върху доставката на устойчиви горива.
Какво ще се търси?
От лизинговото дружество посочват, че растежът в бъдеще ще дойде най-вече от по-голямото търсене на теснофюзелажни самолети, като Airbus A320neo и Boeing 737 MAX.
Според прогнозите, Airbus ще остане лидер, повишавайки дела си от настоящите 53% на 58%.
Boeing се очаква да заеме дял от 59% в широкофюзелажни самолети, посочват от Ройтерс.
Според доклада, бързо нарастване на търсенето ще се наблюдава в идните години при по-малките турбовитлови самолети, които се ползват най-вече от богати хора за полети до 3-4 часа.
Настоящата възраст на тези самолети е около 25 години, което означава, че част от повишеното търсене ще дойде именно заради подмяната им.
Пазарът в този сегмент в момента се доминира от френско-италианската група ATR. Китайски компании разработват нови модели, докато бразилската Embraer за момента спря развитието на проекта си.
Бъдещето
Големи надежди в момента се възлагат на Airbus, тъй като компанията работи по самолет, задвижван с водород, който се очаква да започне да обслужва регионални полети от 2035 г.
Преди дни от Universal Hydrogen извършиха своя втори тестови опит на самолет с електрически двигател, задвижван с водородни горивни клетки.
Още по темата:
Самолетите на милиардерите и ефектът им върху околната среда