• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Забраната е в сила: Без стари коли в центъра на София от днес до 29 февруари 2024 г.

Danail Kanev от Danail Kanev
2 години преди
в Регулации
A A

Забраната за влизане на стари коли в центъра на София вече е в сила. Тя ще важи от днес, 1 декември и ще продължи до 29 февруари 2024 г. „Зона ниски емисии“ ще обхваща малкия градски ринг – периметъра, очертан от булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий” и улиците “Ген. Скобелев”, “Опълченска” и булевард “Сливница”.

Проблеми

Решението за зоната бе прието от предишния Общински съвет в края на 2022 г. в изпълнение на решение на Софийския градски съд. Тогава съдът постанови, че Столичната община трябва да предприеме мерки за въвеждането на нискоемисионни зони като част от мерките за подобряване на качеството на въздуха, особено през зимните месеци.

Камери има, но автоматичният софтуер не работи, всичко трябва да се прави ръчно. Нарушителите могат и ще бъдат хващани чрез камерите, но няма софтуер, с който да бъдат анализирани данните. Процесът на санкциониране може да отнеме много време. Не оспорвам причините, поради които забраната е въведена, но начинът да бъде направена фактически ни кара да мислим, че подходът е несправедлив“, заяви кметът на София Васил Терзиев, цитиран от БТА.

Той обясни, че се обсъждат варианти как да бъде намерено най-справедливото решение за гражданите.

Решението не трябва да бъде несправедливо за хората, които не са имали време да се запознаят с промените и с възможностите пред тях. Не може да държим хората отговорни, затова че Столичната община не си е свършила работата“, каза Терзиев.

Кметът на София поясни, че предишният екип на Общината не е провел активна и ясна разяснителна кампания, което може да доведе до объркване сред хората, които ще използват старите си автомобили в идеалния център на столицата. Затова при първи нарушения хората ще бъдат предупреждавани и няма да бъдат санкционирани.

Но Терзиев беше категоричен, че

зоната трябва да бъде въведена сега, защото такова е решението на съда и на предишния Общински съвет. Новият екип на Общината няма как да не се съобрази с това. Ние обаче ще анализираме внимателно ефекта от въвеждането на нискоемисионната зона и след детайлен анализ ще предложим на Столичния общински съвет как да продължим в бъдеще и какви да са следващите стъпки за 2024 г.”

Регламент

Достъпът в зоната на града ще бъде ограничен за всички автомобили от I екогрупа. Това са бензиновите с датата на първа регистрация преди 1 януари 1996 г., и дизеловите с регистрация преди 1 януари 2002 г.

Ограничението не важи за автомобили на граждани с адресна регистрация в малкия ринг и за хората с увреждания. Това ще се отбелязва със стикер за паркиране, издаден от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). При наличие на вече издаден стикер за паркиране (по местоживеене) в рамките на зоната за платено паркиране в града, няма да има нужда да се подава заявление. В този случай данните на гражданите и автомобилите им ще бъдат автоматично отчетени в контролиращата система.

Хората без стикери и живеещи в рамките на нискоемисионна зона ще трябва да подават заявления до ЦГМ, за да бъдат изключени от ограниченията. Същото се отнася и за хората с увреждания, като те ще могат да регистрират до два автомобила, с които да преминават през зоната.

До 1 декември на входните улици по границата на зоната ще бъдат разположени пътни знаци, които ясно обозначават нейния обхват. Автомобилите, чийто достъп ще е забранен до края на февруари 2024 г., ще могат да ползват заобиколни маршрути.

След края на февруари Столична община ще информира гражданите за ефекта от въвеждането на ограниченията в зоната.

Прочетете още:

Един от най-замърсените градове в Европа затваря центъра си за автомобили

Тагове: забранаСофиястари колитоп новиницентър
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

обезлесяването
Регулации

Парламентът отхвърли черния списък на ЕС срещу обезлесяването

от Danail Kanev
юли 11, 2025
0

Европейският парламент оказва натиск върху Европейската комисия да преразгледа списъка си с държави, считани за най-застрашени от обезлесяване. Това е...

Прочети ощеDetails
онлайн пазаруване
Регулации

ЕС затяга контрола върху стоки от онлайн магазини извън ЕС

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Парламентът прие в сряда предложения за управление на нарастващия приток в ЕС на некачествени и потенциално опасни евтини стоки от...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Тръмп въвежда 50% мита за мед и стоки от Бразилия

от Божидара Живкова
юли 10, 2025
0

Президентът на САЩ Доналд Тръмп започна глобалната си тарифна атака в сряда, обявявайки ново 50% мито върху вноса на мед...

Прочети ощеDetails
Тръмп
Регулации

Бюджетният закон на Тръмп стимулира изкопаемите горива

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Бюджетният закон, който Сенатът на САЩ прие във вторник и Камарата на представителите сега обсъжда за окончателно одобрение, би забавил...

Прочети ощеDetails
CSRD и CSDDD
Регулации

ЕС се съгласи да удължи срока за разработване на опростени стандарти за CSRD

от Божидара Живкова
юли 3, 2025
0

Европейската комисия разкри, че е предоставила допълнително време на Европейската консултативна група за финансово отчитане (EFRAG) да завърши работата си...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Климатолози алармират: Озоновата дупка може да остане отворена за по-дълго време

Климатолози алармират: Озоновата дупка може да остане отворена за по-дълго време

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025
Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

юли 11, 2025
слънчевата енергия

Слънчевата енергия стана най-големият източник на електроенергия в ЕС за първи път

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In