ESG News

Търсене
Close this search box.
Търсене
Close this search box.

Забраната е в сила: Без стари коли в центъра на София от днес до 29 февруари 2024 г.

Нарушителите ще бъдат хващани с камери, но няма софтуер, с който да бъдат анализирани данните

Споделяне:

Забраната за влизане на стари коли в центъра на София вече е в сила. Тя ще важи от днес, 1 декември и ще продължи до 29 февруари 2024 г. „Зона ниски емисии“ ще обхваща малкия градски ринг – периметъра, очертан от булевардите “Васил Левски”, “Патриарх Евтимий” и улиците “Ген. Скобелев”, “Опълченска” и булевард “Сливница”.

Проблеми

Решението за зоната бе прието от предишния Общински съвет в края на 2022 г. в изпълнение на решение на Софийския градски съд. Тогава съдът постанови, че Столичната община трябва да предприеме мерки за въвеждането на нискоемисионни зони като част от мерките за подобряване на качеството на въздуха, особено през зимните месеци.

Камери има, но автоматичният софтуер не работи, всичко трябва да се прави ръчно. Нарушителите могат и ще бъдат хващани чрез камерите, но няма софтуер, с който да бъдат анализирани данните. Процесът на санкциониране може да отнеме много време. Не оспорвам причините, поради които забраната е въведена, но начинът да бъде направена фактически ни кара да мислим, че подходът е несправедлив“, заяви кметът на София Васил Терзиев, цитиран от БТА.

Той обясни, че се обсъждат варианти как да бъде намерено най-справедливото решение за гражданите.

Решението не трябва да бъде несправедливо за хората, които не са имали време да се запознаят с промените и с възможностите пред тях. Не може да държим хората отговорни, затова че Столичната община не си е свършила работата“, каза Терзиев.

Кметът на София поясни, че предишният екип на Общината не е провел активна и ясна разяснителна кампания, което може да доведе до объркване сред хората, които ще използват старите си автомобили в идеалния център на столицата. Затова при първи нарушения хората ще бъдат предупреждавани и няма да бъдат санкционирани.

Но Терзиев беше категоричен, че

зоната трябва да бъде въведена сега, защото такова е решението на съда и на предишния Общински съвет. Новият екип на Общината няма как да не се съобрази с това. Ние обаче ще анализираме внимателно ефекта от въвеждането на нискоемисионната зона и след детайлен анализ ще предложим на Столичния общински съвет как да продължим в бъдеще и какви да са следващите стъпки за 2024 г.”

Регламент

Достъпът в зоната на града ще бъде ограничен за всички автомобили от I екогрупа. Това са бензиновите с датата на първа регистрация преди 1 януари 1996 г., и дизеловите с регистрация преди 1 януари 2002 г.

Ограничението не важи за автомобили на граждани с адресна регистрация в малкия ринг и за хората с увреждания. Това ще се отбелязва със стикер за паркиране, издаден от Центъра за градска мобилност (ЦГМ). При наличие на вече издаден стикер за паркиране (по местоживеене) в рамките на зоната за платено паркиране в града, няма да има нужда да се подава заявление. В този случай данните на гражданите и автомобилите им ще бъдат автоматично отчетени в контролиращата система.

Хората без стикери и живеещи в рамките на нискоемисионна зона ще трябва да подават заявления до ЦГМ, за да бъдат изключени от ограниченията. Същото се отнася и за хората с увреждания, като те ще могат да регистрират до два автомобила, с които да преминават през зоната.

До 1 декември на входните улици по границата на зоната ще бъдат разположени пътни знаци, които ясно обозначават нейния обхват. Автомобилите, чийто достъп ще е забранен до края на февруари 2024 г., ще могат да ползват заобиколни маршрути.

След края на февруари Столична община ще информира гражданите за ефекта от въвеждането на ограниченията в зоната.

Прочетете още:

Един от най-замърсените градове в Европа затваря центъра си за автомобили

Запишете се за нашия бюлетин

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ