• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

София ще регулира тротинетките

Денис Българанов от Денис Българанов
2 години преди
в Регулации
A A

 

Столичният общински съвет прие нови регулации за електрическите тротинетки – опит да въдвори ред в безразборно изоставените превозни средства по тротоарите. София ще забрани возенето на повече от един човек на тротинетка и ще ограничи максималната скорост на превозното средство до 25 км/ч. в повечето зони. Също така, на лица под 14 години ще бъде забранено да ползват превозното средство.

Столицата далеч не е първият град, който се опитва да регулира електрическите превозни средства и много от регулациите далеч не са изненадващи, следвайки до голяма степен примери от Австрия и Германия.

Може би най-характерното за новите правила, обаче, ще бъде че операторите на споделени скутери ще подлежат на санкции в коректни ситуации. Глобите се фокусират главно върху паркиране и ограничения в максималната скорост на тротинетките, като максималният им размер ще е до 1 000 лв.

Правилата по пътя

Промените са в Наредбата за организация на движението на територията на Столична община. Водачите на индивидуални електрически превозни средства няма да могат да развиват скорост по-висока от 25 км/ч. Забранено е и движението по тротоари и други пешеходни зони, включително паркове.

Движението им също така трябва да е спрямо правилата за велосипед – по изградена вече инфраструктура или в най-дясната част на платното при липсата на налична такава. Минималната възраст за водачи на тротинетки вече е 16 г. за движение навсякъде и 14 г. само по велосипедните алеи.

Вече официално е забранено превозването на повече от едно лице на тротинетките, а пък водачите под 18 г. трябва задължително да носят каски.

Паркирането и скоростта

Столичният общински съвет предимно се фокусира върху решения, които председателят на СОС Георги Георгиев определи като „софтуерни“. Например превръщането на определени зони в „червени“ , където максималната скорост на тротинетките автоматично пада до 5 км/ч. и те не могат да се карат, а трябва да се бутат.

Регулациите изискват забрана за паркиране в червени зони и санкции за водачите-собственици и компаниите при нарушения. Също така граждани ще могат да подават сигнали за нарушения чрез снимки в самите приложения.

Важно е да се отбележи, че много от приложенията и компаниите вече имат близо до идентични ограничения на своя софтуер.

В едномесечен срок, Столична община също трябва да определени около 200 специални паркоместа за тротинетки, така че те да не задръстват тротоарите.

Развитието на споделения електротранспорт в София

София беше един от първите градове в ЕС, който позволи масовото навлизане на електрически тротинетки. След първоначалния бум, обаче, развитието на сектора се забави и стои сравнително статично. Все още разпространението на услуги за споделени велосипеди, например, е доста недоразвито с много плахи опити от страна на някои компании.

В скорошно проучване на Clean Cities Campaign, споделеният нулевовъглероден транспорт беше идентифициран като един от най-евтините и бързи методи да се постигнат трайни спадове в транспортните емисии в градовете. Според проучването, София изостава от други Европейски градове точно в тази сфера.

 

Още по темата:

София – в средата на класацията на Европейските градове по устойчив транспорт

 

Тагове: мобилностсподелен транспорттоп новинитротинеткиустойчив транпспорт
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

договор
Регулации

Нов договор затяга контрола върху екопрестъпленията

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Съветът на Европа прие международен договор, който ще помогне на страните членки да се справят със сериозни екологични престъпления, предава...

Прочети ощеDetails
България
Регулации

България плаща глоба на ЕС заради електромобили

от Danail Kanev
май 15, 2025
0

Правителството на България взе решение да бъдат отпуснати 3 115 638 лева от централния бюджет за изплащане на санкцията, която...

Прочети ощеDetails
либерализацията
Регулации

Либерализацията на пазара на тока се отлага за неопределено време

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

Либерализацията на пазара на електроенергия за битовите потребители, се отлага за неопределен срок от време. Това заяви председателят на Комисията...

Прочети ощеDetails
САЩ и Китай
Регулации

САЩ и Китай се разбраха за митата

от Danail Kanev
май 13, 2025
0

САЩ и Китай отложиха с 90 дни влизането в сила на някои от наложените мита за внос, отбелязвайки деескалация на...

Прочети ощеDetails
автомобили
Регулации

Одобриха тригодишен механизъм за осредняване на емисиите за автомобили и микробуси

от Danail Kanev
май 9, 2025
0

Европейският парламентът прие целенасочена промяна в нормите за емисии на CO2 за нови леки и лекотоварни автомобили. С 458 гласа...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
България ще отстоява кандидатурата си за домакин на COP29

България ще отстоява кандидатурата си за домакин на COP29

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

папа

Католиците в Амазония се надяват, че новият папа ще защити тропическите гори

май 16, 2025
химикали

ЕС се насочва към справяне с вечните химикали в стратегията си за водите

май 16, 2025
бедствия

Екстремните метеорологични условия са причина за 99,5% от разселванията при бедствия

май 16, 2025
батерия

Рециклирането на батерии: следващата граница в революцията на електромобилите

май 16, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In