Shell инсталира първия си електрически ферибот в рафинерията си в Сингапур и обяви, че ще сътрудничи с пристанищните власти в града-държава, за да намали емисиите от корабите. От 2030 година всички нови плавателни съдове във водите на Сингапур трябва да бъдат електрически и да работят с биогорива, пише Reuters.
Shell Eastern Trading се ангажира да сътрудничи с пристанищните власти, за да осигури зареждането на електрически пристанищни плавателни съдове. През следващите пет години компанията ще помогнe и в разработването на алтернативни горива с ниски и нулеви въглеродни емисии.
В понеделник петролният гигант пусна първия от поредицата електрически фериботи с 200 места. Той ще бъде използван в рафинерно-нефтохимически комплекс на остров Пулау Буком. Фериботът Penguin Refresh ще започне работа през май, а други два ще бъдат въведени в експлоатация до края на август. Целта е да се заменят поетапно използваните до момента дизелови фериботи.
Компанията не предостави оценка на разходите за фериботите.
Какво ще постигне електрическият ферибот?
С помощта на трите нови ферибота Shell ще успее да намали годишната си консумация на дизелово гориво с около 1952 тона (13 838 барела) и да намали годишните емисии на въглероден диоксид с около 6258 тона. Трябва да се отбележи, че електрозахранването на фериботите все още ще се генерира от природен газ. Морската администрация на Сингапур заяви, че ще сътрудничи с Shell, за да направи съоръженията, за зареждане в завода на компанията в Буком достъпни за други потребители на електрически пристанищни плавателни съдове.
Компанията също така планира да проведе тестване на водородни горивни клетки на кораб, нает от Shell, по-късно тази година, каза в изявление Ник Потър, генерален мениджър на Shell Shipping and Maritime.
Прочетете още:
Готов ли е ЕС да премине към електрически превозни средства?