Министерство на транспорта в САЩ заяви в сряда, че планира да отмени правилото на бившия президент Джо Байдън, изискващо от щатите да определят цели за намаляване на емисиите на парникови газове от превозни средства, използващи националните магистрали, съобщава reuters.com.
Министърът на транспорта Шон Дъфи, който бе изслушан от президента Доналд Тръмп, одобри предложение за отмяна на правилото на Байдън, след като то беше блокирано от федерален съд, заявявайки, че отразява „ангажимент за отприщване на американската енергия и премахване на незаконните регулаторни тежести“.
Дъфи също такапредприема първата стъпка за отмяна на строгите корпоративни стандарти за среден разход на гориво за пътнически превозни средства и тежкотоварни камиони, издадени при Байдън.
Тексас и 21 други щата съдиха USDOT с аргумента, че агенцията няма законови правомощия да въведе правилото през 2023 г.
Правилото на администрацията на Байдън
Правилото на администрацията на Байдън не налага конкретни цели и дава на държавните транспортни отдели гъвкавост да определят сами подходящи цели, които да намалят емисиите с течение на времето. Правилото гласи, че ще оцени напредъка, но не налага наказания за липсващи цели.
През 2018 г. първата администрация на Тръмп отмени правило, издадено при тогавашния президент Барак Обама, изискващо щатите да проследяват емисиите на парникови газове по магистралите.
Миналата седмица Тръмп се прицели в електрическите превозни средства, като отмени изпълнителна заповед от 2021 г., подписана от Байдън, която се опитваше да гарантира, че половината от всички нови превозни средства, продадени в Съединените щати до 2030 г., ще бъдат електрически.
Тръмп също обеща да спре разпределянето на неизразходвани държавни пари за станции за зареждане на превозни средства от фонд от 5 милиарда долара, призова за прекратяване на освобождаването на щатите да приемат правила за превозни средства с нулеви емисии до 2035 г. и заяви, че администрацията му ще обмисли премахването на данъчните кредити за EV.
Правилото USDOT на Байдън е „съществено“ за неговата цел за нулеви нетни емисии в цялата икономика до 2050 г., но окончателният регламент не изисква от щатите да определят намаляващи цели, за да се приведат в съответствие с целта за 2050 г.