Лобистката група на производителите на автомобили ACEA публикува политически препоръки към европейските институции за следващите пет години, очертавайки мерки, които индустрията смята за жизненоважни за справяне с икономическите и екологични предизвикателства на сектора.
Пускането на манифеста на ACEA беше шанс за индустрията да изложи своите желания за бъдещите Европейски парламент и Комисия, които ще бъдат сформирани след европейските избори през юни, предава Euractiv.
Документът започва с призив за нова индустриална стратегия, която осигурява съгласуван законодателен подход към разширяващите се области, на които автомобилната индустрия разчита за успех, като минно дело, производство на енергия и инфраструктура за зареждане.
Очаквано, манифестът призовава за намаляване на регулаторната тежест, произтичаща от Брюксел. Беше заявено, че секторът е претърпял регулаторно „цунами“ в резултат на Зелената сделка, което ще навреди на конкурентоспособността на сектора, ако продължи с темпове.
Нашият сектор е в разгара на най-голямата трансформация от повече от век. За нас няма съмнение относно необходимостта от декарбонизация. Ние инвестираме милиарди, за да се случи това – много повече от всеки друг сектор“, заяви президентът на ACEA и главен изпълнителен директор на Renault Лука де Мео.
Въпреки това се твърди, че секторът се нуждае от време, за да приложи мерките на Зелената сделка, вместо да натрупва нови правила.
Имаме средно по осем нови регулаторни събития, които предстоят всяка година до 2030 г. Някъде в системата просто има грешка,“ смята Де Мео.
Освен това търговската асоциация призова за увеличаване на инфраструктурата за зареждане в целия континент, мярка, която е необходима за улесняване на прехода към електрическа мобилност и която ще насърчи закупуването на електрически превозни средства.
Интересното е, че манифестът също така призовава Европа да се превърне в център на интелигентно и зелено производство, като се фокусира върху по-малките автомобили.
Трябва да си сътрудничим с политиците, за да създадем условия за производство на разнообразна гама от модели с нулеви емисии, включително малки, достъпни електрически превозни средства, които са изгодни за производство в Европа“, обяснява Де Мео.
Що се отнася до електрическите превозни средства, ACEA прогнозира, че делът на електромобилите ще нарасне от около 14% на 20% още през следващата година.
Политическата нагласа на следващия Европейски парламент ще помогне да се определи дали политиците ще продължат по пътя към голямата цел, като следват манифеста на индустрията или ще изберат да заложат на все по-строги регулаторни мерки“, казва в заключение Де Мео.
Прочетете още:
Остри сблъсъци заради подкрепата на ЕП за камиони, задвижвани с възобновяеми горива