Париж забранява електрическите тротинетки под наем от 1 септвмри и днес е последният ден, в който те могат да се движат из улиците на френската столица. До полунощ трите оператора Lime, Dott и Tier трябва да приберат всичките си съоръжения от улиците на града.
Решението идва след гласуване на жителите на местен референдум, на който те бяха отхвърлени с огромно мнозинство (89%), въпреки, че в допитването са се включили едва 7,46% от имащите право на глас в Париж, или 103 084 души, съобщава cbsnews.com. Това е значително по-малко от 400 000 души, които според компаниите за отдаване под наем използват тротинетките всеки месец.
Защо Париж се отказва от електрическите тротинетки?
Когато електрическите тротинетки, които сега са повсеместни в много големи градове, за първи път пристигнаха във Франция само преди пет години, Париж стана пионер на съвременната опция за градски транспорт. Градските власти ги предоставиха за наемане от всеки над 12-годишна възраст, като в тях видяха лесен за използване и екологичен избор за жителите на града.
Но за сравнително кратък период те вбесиха шофьори, велосипедисти и пешеходци, тъй като потребителите често пренебрегват правилата, диктуващи къде могат да бъдат карани и след това паркирани след употреба.
Миналата година градските власти съобщиха, че тротинетки – под наем и частни – са участвали в 408 произшествия във френската столица, включително три, които са завършили със смърт.
Електрическите тротинетки под наем бяха въведени в Париж през 2018 г.
Кметът на френската столица Ан Идалго приветства електрическите тротинетки като екологично решение за гражданите на Париж. Малко след пускането им стана ясно, че правилата за движение трябва да се променят за тези нови превозни средства, тъй като според много парижани те представляват опасност за всички останали.
Новите правила бяха въведени постепенно, намалявайки максималната скорост, определяйки къде могат да бъдат паркирани и ограничавайки броя на доставчиците. Електрическите тротинетки бяха ограничени до велосипедни алеи, докато неелектрическите все още могат да се използват на тротоари.
Общо 15 000 тротинетки на трите компании се предлагаха в града, но кметът Идалго, приветствайки резултата от референдума, потвърди, че договорите няма да бъдат подновени, когато изтекат в края на август.
Забраната няма да важи за частни тротинетки, нито ще се прилага в други френски градове, които предлагат електрически тротинетки под наем.
Прочетете още: