ESG News

Опаковките на минерална вода „Банкя“ ще се рециклират по-ефективно

Споделяне:

Coca-Cola въвежда в България системата си за прикрепване на капачките към бутилките

Системата на Coca-Cola в България въвежда прикрепени към бутилките капачки за своята марка за минерална вода „Банкя“. Това бележи важен етап от пътя на компанията към устойчиви опаковки и иновации и е част от прилагането на новата Европейска директива за пластмасата за еднократна употреба.

Новите капачки ще улеснят рециклирането на цялата опаковка и имат за цел да увеличат събирането и рециклирането на пластмасовите бутилки и капачки.

Като част от продължаващия преход на Coca-Cola в цяла Европа към изпълнение на разпоредбите в Директивата на ЕС относно намаляване на въздействието на определени пластмасови продукти върху околната среда, тази мярка има за цел да стимулира събирането и рециклирането на пластмасови капачки заедно с бутилките, за да помогне за премахване на отпадъците от опаковки.

Новият дизайн на капачките е и поредният етап от пътя на Coca-Cola към устойчиви опаковки и глобалния ангажимент до 2030 г. да събира и рециклира по една бутилка или кен за всяка продадена бутилка или кен, както и да постигне по-успешен и бърз напредък по отношение премахването на отпадъците от опаковки.

„Coca-Cola споделя ангажимента на ЕС за подобряване на събирането и рециклирането на отпадъци от опаковки. Нашата цел е да помогнем за премахването на отпадъците от опаковки, като работим за намирането на най-устойчивите начини потребителите да се наслаждават на нашите напитки. Дизайнът на прикрепените капачки е резултат от нашия постоянен ангажимент за иновации в областта на устойчивите опаковки и сътрудничеството с нашите партньори. Ще използваме прехода към прикрепени капачки като възможност да популяризираме посланията за рециклиране, подкрепяйки стремежа ни към 100 % събиране на бутилки и капачки“, казва Юрг Буркхалтер, изпълнителен директор на „Кока-Кола ХБК България“.

Въвеждането на прикрепени капачки е сложен процес, който може да има голямо въздействие. Системата за отваряне е същата като при стандартната бутилка, иновацията се прилага чрез пръстен, който с помощта на езиче държи капачката идеално прилепнала. Капачката остава прикрепена чрез защитния пръстен на бутилката, а езичето осигурява идеално отворено положение.

„Нашата визия е за Свят без отпадъци – поставили сме си за цел до 2030 г. да събираме и рециклираме еквивалента на всяка продадена от нас бутилка или кен с продукт. Искаме да гарантираме, че повече капачки от бутилки се изхвърлят и рециклират заедно с пластмасовите бутилки на нашите напитки, така че и те да не попадат в природата. Нашите нови капачки ще улеснят рециклирането на цялата опаковка – просто отваряте, оставяте капачката прикрепена, наслаждавате се на напитката си, затваряте и рециклирате бутилката заедно с капачката в най-близкия контейнер за разделно изхвърляне. Може да изглежда ново, но страхотните вкус и изживяване на „Банкя“ са същите – вече с нов дизайн на капачката, който е хигиеничен, практичен и функционален“, казва Дора Стрезова-Николова, изпълнителен директор на „Кока-Кола България“.

В разработването на новото решение за капачки са вложени много усилия за научноизследователска и развойна дейност, сътрудничество с доставчици и потребителски тестове. Капачките са тествани в лабораторията за изследване и развитие на опаковките на Кока-Кола в Брюксел, за да се гарантира, че те не само осигуряват комфорт на потребителите и предлагат практически, хигиенни и функционални предимства, но и отговарят на изискванията на регламента и на най-високите технически стандарти и на стандартите за безопасност. Дизайнът на капачката е проектиран така, че да направи по-интуитивно рециклирането на цялата опаковка заедно с прикрепената капачка. Обширните потребителски проучвания и тестове, проведени в цяла Европа, помогнаха да се определи и разработи предпочитано потребителско решение, придружено от ясни съобщения за потребителите относно новата капачка.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ