• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Обединено кралство забранява подвеждащи за климата реклами на Shell, Petronas и Repsol

Божидара Живкова от Божидара Живкова
2 години преди
в Компании
A A

Рекламният регулатор на Обединеното кралство, Advertising Standards Authority (ASA), издаде серия от решения в сряда, забраняващи няколко реклами от големи енергийни компании Shell, Petronas и Repsol, подчертаващи инициативите на компаниите за чиста енергия, с констатации, че рекламите вероятно биха подвели потребителите относно компаниите или цялостното им въздействие върху околната среда.

Рекламите включват билборд, телевизионна реклама и реклама в YouTube за Shell, телевизионна реклама за Petronas и онлайн дисплейна реклама за Repsol. Рекламите на Shell включват твърдения, че 78 000 домове в югозападната част на Обединеното кралство и 1,4 милиона домакинства в Обединеното кралство използват 100% възобновяема електроенергия от Shell или Shell Energy, с надписи като „Обединеното кралство е ГОТОВО за по-чиста енергия“.

Рекламата на Repsol казва, че компанията „разработва биогорива и синтетични горива за постигане на нетни нулеви емисии“, докато в рекламата на Petronas се посочва, че компанията „започва да свързва точките, за да стане прогресивен партньор в енергетиката и решенията“, след като призна, че е станала част от „проблема на природата“, и включва текст на екрана, който чете „Net Zero 2050.“

Рекламите съдържат подвеждащи твърдения за околната среда

ASA постанови, че рекламите нарушават кодовете по отношение на подвеждаща реклама и твърдения за околната среда и не трябва да се показват отново в сегашните си форми. Докато Shell твърди, че рекламите са предназначени да повишат осведомеността и да увеличат търсенето на нейните продукти с по-ниски емисии и че потребителите вече свързват компанията с продажби на продукти с изкопаеми горива, в решението на ASA се казва, че рекламите „създават цялостното впечатление, че значителна част от бизнеса на Shell се състои от енергийни продукти с по-ниски въглеродни емисии. Допълнителна информация за дела на общия бизнес модел на Shell, който включваше енергийни продукти с по-ниски въглеродни емисии, беше съществена информация, която трябваше да бъде включена.“

Тъй като рекламите не включват такава информация, заключихме, че те пропускат съществена информация и има вероятност да подведат потребителите”, посочват от ASA.

По подобен начин регулаторът каза, че рекламата на Petronas е пропуснала съществена информация за степента на продължаващия принос на компанията към емисиите на парникови газове, докато в твърдението на рекламата на Repsol: „разработваме биогорива и синтетични горива, за да постигнем нетни нулеви емисии“, липсва контекст, че горивата няма да постигнат нетни нулеви емисии като единствена мярка.

Днес публикувахме три важни решения относно „зелени“ или екологични твърдения. Поддържахме жалби срещу Shell, Petronas и Repsol за пускане на реклами или рекламни кампании, които правят подвеждащи твърдения за намаляване на въглеродните им емисии или насърчаване на зелена енергия”, каза след публикуването на решенията директорът по комуникациите на ASA Дона Касъл, цитиран от ESG Today.

Прочетете още:

Как грийнуошинг рекламите вредят на околната среда?

Тагове: ASAPetronasRepsolShellгрийуошингподвеждащи рекламирекламитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

lego
Компании

LEGO Group и WWF Дания интегрират теми за устойчивост в игрите

от Божидара Живкова
юли 9, 2025
0

LEGO Group, в сътрудничество с WWF Дания, разработи „Насоки за дизайн на Planet Promise“ – нова рамка, предназначена да вгради...

Прочети ощеDetails
DAC, улавяне на въглерод
Компании

Разработват най-големия проект за директно улавяне на въглерод в Европа

от Божидара Живкова
юли 9, 2025
0

Компанията за технологии за директно улавяне на въглерод от въздуха (DAC) Phlair и разработчикът на проекта Carbon Removal, чрез дъщерното...

Прочети ощеDetails
Поправяй, вместо да изхвърлиш: как български телеком удължава живота на устройствата
Компании

Поправяй, вместо да изхвърлиш: как български телеком удължава живота на устройствата

от Божидара Живкова
юни 25, 2025
0

В Европа всяка година се натрупват около 35 милиона тона отпадъци само от изхвърляне на стоки, които биха могли да...

Прочети ощеDetails
никел
Компании

Индонезия анулира четири от петте разрешителни за добив на никел

от Danail Kanev
юни 19, 2025
0

Президентът на Индонезия Прабово Субианто отмени разрешителните на четири от петте компании за добив на никел, работещи в индонезийския архипелаг...

Прочети ощеDetails
Rolls-Royce
Компании

Rolls-Royce ще изгражда първите малки модулни реактори във Великобритания

от Danail Kanev
юни 12, 2025
0

Великобритания избра британската корпорация Rolls-Royce за изграждането на първите малки модулни реактори (SMR) в страната. Това е част от плана...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
Президентът на COP28: Постепенното намаляване на изкопаемите горива е неизбежно

Президентът на COP28: Постепенното намаляване на изкопаемите горива е неизбежно

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

инфраструктура

Зелената и синята инфраструктура могат да направят градовете по-устойчиви на изменението на климата

юли 12, 2025
климатични технологии

Защо сега не е моментът да се пестят инвестиции в климатични технологии?

юли 12, 2025
папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In