Рекламният регулатор на Обединеното кралство, Advertising Standards Authority (ASA), издаде серия от решения в сряда, забраняващи няколко реклами от големи енергийни компании Shell, Petronas и Repsol, подчертаващи инициативите на компаниите за чиста енергия, с констатации, че рекламите вероятно биха подвели потребителите относно компаниите или цялостното им въздействие върху околната среда.
Рекламите включват билборд, телевизионна реклама и реклама в YouTube за Shell, телевизионна реклама за Petronas и онлайн дисплейна реклама за Repsol. Рекламите на Shell включват твърдения, че 78 000 домове в югозападната част на Обединеното кралство и 1,4 милиона домакинства в Обединеното кралство използват 100% възобновяема електроенергия от Shell или Shell Energy, с надписи като „Обединеното кралство е ГОТОВО за по-чиста енергия“.
Рекламата на Repsol казва, че компанията „разработва биогорива и синтетични горива за постигане на нетни нулеви емисии“, докато в рекламата на Petronas се посочва, че компанията „започва да свързва точките, за да стане прогресивен партньор в енергетиката и решенията“, след като призна, че е станала част от „проблема на природата“, и включва текст на екрана, който чете „Net Zero 2050.“
Рекламите съдържат подвеждащи твърдения за околната среда
ASA постанови, че рекламите нарушават кодовете по отношение на подвеждаща реклама и твърдения за околната среда и не трябва да се показват отново в сегашните си форми. Докато Shell твърди, че рекламите са предназначени да повишат осведомеността и да увеличат търсенето на нейните продукти с по-ниски емисии и че потребителите вече свързват компанията с продажби на продукти с изкопаеми горива, в решението на ASA се казва, че рекламите „създават цялостното впечатление, че значителна част от бизнеса на Shell се състои от енергийни продукти с по-ниски въглеродни емисии. Допълнителна информация за дела на общия бизнес модел на Shell, който включваше енергийни продукти с по-ниски въглеродни емисии, беше съществена информация, която трябваше да бъде включена.“
Тъй като рекламите не включват такава информация, заключихме, че те пропускат съществена информация и има вероятност да подведат потребителите”, посочват от ASA.
По подобен начин регулаторът каза, че рекламата на Petronas е пропуснала съществена информация за степента на продължаващия принос на компанията към емисиите на парникови газове, докато в твърдението на рекламата на Repsol: „разработваме биогорива и синтетични горива, за да постигнем нетни нулеви емисии“, липсва контекст, че горивата няма да постигнат нетни нулеви емисии като единствена мярка.
Днес публикувахме три важни решения относно „зелени“ или екологични твърдения. Поддържахме жалби срещу Shell, Petronas и Repsol за пускане на реклами или рекламни кампании, които правят подвеждащи твърдения за намаляване на въглеродните им емисии или насърчаване на зелена енергия”, каза след публикуването на решенията директорът по комуникациите на ASA Дона Касъл, цитиран от ESG Today.
Прочетете още: