Японската автомобилна компания Toyota обяви, че новите ѝ електромобили ще разполагат с нов вид батерии с увеличен пробег, по-бързо зареждане и едновременно с това – на по-ниска цена. Подразделението за електрически превозни средства на компанията планира цялостен редизайн на заводите, в които ще се произвеждат батериите от ново поколение. Новината идва на фона на упреците към японския производител, че не прави достатъчно за опазването на околната среда.
Плановете
Toyota планира да пусне на пазара батериите от следващо поколение през 2026 г. През същата година компанията очаква да продаде 1.5 млн. електрически коли. Новите батерии ще са с твърд електролит, заменящ течния в настоящите. Това ще позволи значително подобрение на пробега, намаляване на времето за зареждане до около 10 минути, както и осигуряване на по-голяма сигурност.
Днес единственият изцяло електрически модел на Toyota – bZ4X, може да измине до 400 км с едно зареждане на батерията. Очакванията са, че този пробег ще се повиши до над 1 000 км с батериите от ново поколение. За сравнение, Tesla Model Y, който в момента е най-добре продаваният електрически автомобил в света, може да измине до 530 км без допълнително зареждане.
От Toyota планират да пуснат в продажба 10 нови модела електрически коли в следващите три години.
Компанията планира да изгради почти изцяло автоматизирани фабрики, в които да ги произвежда. Това ще понижи цената на превозните средства, но не е ясно с какъв процент. Най-новата фабрика, която Toyota откри през май, ще произвежда 1.7 млн. електрически коли към 2030 г. Това е само половината от прогнозираните 3.5 млн. броя, към които се цели компанията.
Работи се и по биогорива от второ поколение, които се смятат за по-надеждни от изкопаемите горива.
Продажбите
През април японската компания продаде 8 584 електрически коли в световен мащаб, включително и тези с бранда Lexus, който е собственост на Toyota. За първи път компанията постигна пазарен дял от над 1% от реализираните електрически автомобили.
За 2022 г. Toyota пласира съвкупните 10.5 млн. автомобила. Пазарната оценка на компанията възлиза на 254 млрд. долара. Tesla, от своя страна, има оценка от 791 млрд. долара, въпреки че продадените ѝ коли са едва 1/8 от тези на Toyota.