Бавно, но сигурно продажбите на електрически автомобили продължават да се увеличават с всяка изминала година. Последните изнесени данни сочат, че регистрираните нови електрически модели изпреварват за първи път купените дизелови коли в рамките на ЕС. Nissan беше една от първите автомобилни марки, обърнала се към производството на подобни модели със своя Leaf. От него до момента са реализирани на пазара над 650 000 броя.
От японската компания вече намериха приложение на батериите от старите си модели Leaf – те ще бъдат използвани като зарядни за различни устройства и по време на извънредни обстоятелства.
Литиево-йонните батерии в електрическите автомобили изпълняват същата функция, както и батериите в смартфоните. Те започват своя живот с определена мощност, но последователните цикли на разреждане и зареждане водят до намален капацитет и волтаж.
От Nissan уточняват, че повечето собственици на модела Leaf са бракували старите си коли с все още работещи батерии.
Батериите на електрическите автомобили имат още едно общо нещо с тези от телефоните – те са произведени от скъпи материали, както и с минимален въглероден отпечатък.
Ето защо повторната им употреба, след като колата е достигнала до края на своя експлоатационен живот, помага както на Nissan, така и на планетата.
Колко ще струват?
Всеки Nissan Leaf има 48 литиево-йонни модула, а новите зарядни устройства съдържат само две от най-добре работещите модули. Според японската компания, те все още имат мощност, равна на около 80% от оригиналния си капацитет.
Рециклираните устройства ще тежат по 14.4 кг. и ще се предлагат за момента само в Япония на цена от 1 170 долара, или 170 500 йени.
Ако сумата ви изглежда висока, трябва да имате предвид, че новите преносими източници на енергия ще могат да заредят 40 от най-новите модели iPhone на Apple.
Производството им ще се осъществява съвместно с JVCKenwood и 4R Energy.
Nissan започна продажбата на своя модел Leaf през 2010 г., което нареди компанията преди конкуренти, като Ford, GM, Toyota и др. Той беше начело в класацията на най-продаваните електрически коли до 2020 г., когато Tesla пусна своя Model 3.
Моделите Leaf са по-евтини, по-бавни и могат да изминават по-кратки разстояния, в сравнение с повечето модели Tesla. Най-новите Leaf имат батерии от между 40-62 kWh, в зависимост от модела.
Още по темата:
Кои държави от ЕС имат най-голям пазарен дял електрически автомобили?