Инвеститорът в кръговата икономика Closed Loop Partners (CLP) обяви, че няколко глобални компании са се присъединили към новата инфраструктурна платформа за рециклиране и повторна употреба – Circular Services, като инвеститори,. Сред тях са Microsoft, Nestlé, PepsiCo, SK Group, Starbucks и Unilever, съобщава ESG Today.
Closed Loop стартира платформата през ноември 2022 г. със 700 милиона долара подкрепа от глобалния инвеститор в алтернативни активи Brookfield Asset Management и допълнителен капитал от Партньорския фонд за град Ню Йорк. Според CLP, платформата е създадена, тъй като целите за нулеви отпадъци стават основен приоритет за градовете в Северна Америка, с разширяването на услугите за рециклиране и повторна употреба, позволяващи на общините и бизнеса да избегнат разходите за депониране и да постигнат целите за намаляване на емисиите.
С присъединяването на новите компании към платформата ангажиментите в Circular Services достигнаха близо 1 милиард долара.
„Разширяването на достъпа до услуги за рециклиране и повторна употреба ще позволи на градовете и бизнеса да избегнат разходите за депониране на продукти и опаковки и да постигнат целите си за устойчивост”, казва Джесика Лонг, главен стратегически директор на Closed Loop Partners.
Circular Services е най-голямата частна компания за рециклиране в Северна Америка
Circular Services притежава и управлява общински съоръжения за рециклиране в САЩ, големи общински и търговски договори за рециклиране и повторна употреба на хартия, метал, стъкло, пластмаса, органични вещества, текстил и електроника в Ню Джърси, Пенсилвания, Арканзас, Флорида, Тексас и Аризона. Компанията има дванадесет съоръжения, няколко дългосрочни общински и търговски договора и разполага с набор от възможности за растеж.
Няколко от новите компании инвеститори са си поставили цели за кръгова икономика и устойчиви опаковки, включително Nestlé, която се е ангажирала да направи 100% от своите опаковки, годни за рециклиране, или повторно използване и да намали употребата на чиста пластмаса с една трета до 2025 г.
Starbucks планира да се откаже от опаковките за еднократна употреба и да постигне 50% намаление на отпадъците, изпращани на депа от магазини и производство до 2030 г. Starbucks също инвестира в консорциума NextGen на CLP, насочен към справяне с отпадъците от опаковки за еднократна употреба на храни.
„Тази инвестиция ще помогне за подобряване на инфраструктурата за рециклиране в САЩ и ще разшири наличността на рециклирано съдържание, както и ще подобри събирането на опаковъчни материали”, коментира Моли Фогърти, ръководител на отдела за устойчивост, корпоративни и правителствени въпроси в Nestlé, Северна Америка.
Microsoft също постави цели за постигане на нулеви отпадъци от операциите, продуктите и опаковките на компанията до 2030 г., а през 2020 г. компанията обяви инвестиция от 30 милиона долара в CLP, насочена към ускоряване на инфраструктурата, иновациите и бизнес моделите за цифровизация на веригата за доставки, събиране на отпадъци, намаляване на хранителните отпадъци и рециклиране на промишлени продукти.
„С нашата трета инвестиция в екосистемата на Closed Loop Partners ние очакваме с нетърпение да бъдем част от това ново начинание за изграждане на кръгови системи, които могат да помогнат на нашата индустрия да постигне целите си за устойчивост”, каза старши директорът на Фонд за климатични иновации в Microsoft Брандън Мидоу.