Mondelez International публикува своя доклад Snacking Made Right за 2021 г., в който е представен напредъкът ѝ по отношение на краткосрочните и дългосрочните ѝ цели в областта на екологичното, социално и корпоративно управление (ESG). Документът я потвърждава като устойчива компания в производството на пакетирани храни, основана на създаването на дългосрочна стойност както за бизнеса, така и за заинтересованите страни.
Част от областите, върху които се е фокусирала Mondelez при постигането на по-голямо положително въздействие, включват подпомагане изграждането на устойчив сектор за производство на какао, редуциране на отпадъците от опаковки и намаляване на екологичния отпечатък.
Стратегията и целите на компанията в областта на екологичното, социално и корпоративно управление (ESG) са насочени към постигане на трайна и мащабна промяна. За постигането на това се прилагат иновативни и цялостни подходи, партньорства, водещи към трансформация на целия сектор и имплементиране на решения с измерими резултати. Екологичното, социално и корпоративно управление е от ключово значение за постигането на основната цел на Mondelez – предоставянето на възможност на хората да се хранят правилно, като предлага правилния продукт, в точния момент, произведен по един устойчив начин.
Докладът Snacking Made Right за 2021 г. представя измерим напредък на компанията в ключови области. Сред тях са устойчивото снабдяване със съставки и подобряване на опаковките чрез създаване на собствени, подходящи за рециклиране, и премахване на нерециклируемите им материали. Компанията се фокусира и върху повече действия за подпомагане на борбата с изменението на климата, инициативи за насърчаване на развитието и иновациите и подкрепа за благосъстоянието на потребителите и общността.
„Устойчивото мислене отдавна е интегрирано в нашата стратегия за бизнес развитие. Продължаваме да създаваме добавена стойност и да следваме амбицията си за изграждане на по-устойчива компания и бизнес, която произвежда продукти за похапване“, казва Дирк Ван де Пут, главен изпълнителен директор на Mondelez International.
„Гордея се със сериозния напредък, който компанията постигна по отношение на амбициозните ни цели в областта на ESG. Те са неразделна част от дългосрочния ни успех и ни помагат да се справим с ключови проблеми, пред които е изправен целият свят.“
Snacking Made Right is how we determine our environmental, social and governance (ESG). When the right snacks, for the right moments, are made the right way, we believe they can be even more meaningful. Read the full report here: https://t.co/CK0cLwekON pic.twitter.com/WzCKYm79yP
— Mondelēz Intl (@MDLZ) May 12, 2022
Напредъкът по отношение на целите на компанията в областта на ESG през 2021 г. включва:
Устойчиви съставки
- Достигане до 209 954 регистрирани земеделски производители чрез програмата Cocoa Life (надхвърлена е целта за 2022 г. от 200 000);
- 75% от обема на какаото за шоколадовите продукти е добито чрез Cocoa Life (+7 процентни пункта от 2020 г. насам);
- 91% от количеството пшеница, необходимо за производството на бисквити в европейското бизнес звено, се отглеждат съгласно Harmony – програма за добив на пшеница от устойчиво земеделие (+15 процентни пункта от 2020 г. насам);
- 100% обем палмово масло, сертифицирано по RSPO (от 2014 г. насам), с 99% проследимост до фабриката и 87% наблюдавани гори.
Климат и околна среда
- 21% намаление на емисиите на CO2 в обхвата 1 и 2 (базова стойност 2018 г.);
- 32% от общата електроенергия, използвана в собствените операции, е от възобновяеми източници (+9 процентни пункта от 2020 г.).
- Опаковки
- 95% от опаковките са рециклируеми (+1 процентен пункт от 2020 г.);
- Компанията цели да използва 5% рециклирана пластмаса до 2025 г., като през 2021 г. е повишила използването й до 0,5% (базова линия 2020 г.);
- Премахнати са 72 100 метрични тона опаковъчни материали (базова стойност за 2013 г.).
Благосъстояние на служителите и общността
- 39% от служителите на компанията на ръководни позиции са жени, което надхвърля поставената цел за удвояване им до 2024 г. (базова стойност 2018 г.);
- Разширяване на обхвата на Системите за наблюдение и отстраняване на последиците от детския труд (CLMRS) в общностите на Cacao Life в Западна Африка до 61% (+33 процентни пункта от 2020 г.);
- През 2021 г. компанията дари над 50 милиона долара в парични средства и продукти.
- Разумно похапване
- 18% от опаковките са с икони за контрол на порциите (+4 процентни пункта от 2020 г. насам);
- 17% нетни приходи от закуски с контрол на порциите (+1 процентен пункт от 2020 г.).
„Тазгодишният доклад представя важни етапи от нашето 10-годишно развитие в посока устойчивост. През този период надградихме нашите програми за снабдяване с характерни за нашите продукти съставки – Cocoa Life и Harmony Wheat. С Cocoa Life изградихме най-голямата програма за устойчивост на какаото“, каза Кристин Монтенегро Макграт, старши вицепрезидент и главен директор по глобалното въздействие и устойчивост в компанията.
Той отчете, че Mondelez е постигнала целта, поставена през 2012 г., за подпомагане на препитанието на фермерите. „Инвестирахме над 400 млн. щатски долара в програмата, достигнахме до почти 210 000 какаови фермери и, което е по-важно, наблюдаваме положително въздействие в голям мащаб“, добави той.
Проблемите обаче са системни и изискват трансформация на веригата на доставки и бизнеса. „Ето защо нашият интегриран подход е предназначен не само за справяне с първопричините, но и е заложен в стратегията ни за бизнес развитие. Ангажирани сме да измерваме въздействието си и да инвестираме в мащабни решения и иновации, за да можем да постигнем трайна промяна“, каза Кристин Монтенегро Макграт.
Освен напредъка по отношение на целите за 2025 г., компанията ще продължи да демонстрира постоянен ангажимент за развитие на своята програма за ESG с по-амбициозни цели, инвестиции и финансиране на решения за справяне с проблеми, като изменението на климата и отпадъците от опаковки. Сред тях са:
- Поставяне на дългосрочна цел за нулеви нетни емисии на парникови газове до 2050 г.;
- Инвестиране в Circulate Capital Ocean Fund в подкрепа на събирането на повече пластмасови отпадъци, отколкото компанията произвежда в момента, в Индия и Югоизточна Азия;
- Емитиране на първата зелена облигация на компанията през септември 2021 г. – по това време най-голямата емисия в сектора на пакетираните храни и потребителските стоки.