ESG News

Търсене
Close this search box.
Търсене
Close this search box.

Забраниха реклами на Lufthansa, Air France-KLM и Etihad Airways заради подвеждащи еко твърдения

Две от авиокомпаниите се оправдаха с Google и Изкуствен интелект

Споделяне:

Реклами на Lufthansa, Air France-KLM и Etihad Airways бяха забранени от британския рекламен регулатор заради създаване на „подвеждащо впечатление“ за въздействието на авиокомпаниите върху околната среда, предава Ройтерс.

Органът за рекламни стандарти (ASA) заяви, че компаниите са нарушили установените правила за рекламиране. В показана през юли реклама Lufthansa обещава, че хората ще „летят по-устойчиво“ с авиокомпанията. В реклама на Air France-KLM се казва, че компанията е „отдадена на опазването на околната среда“ и помага на хората „да пътуват по-добре и устойчиво“. Etihad Airways казват, че потребителите могат да изследват света с „пълно спокойствие“, като същевременно споменават за тяхното „застъпничество за околната среда“.

ASA разследва и трите реклами поради опасения, че създават подвеждащо впечатление за въздействието на авиокомпаниите върху околната среда.

Кодексът на Комитета за рекламна практика изисква абсолютните екологични твърдения да бъдат подкрепени с високо ниво на обосновка“, каза регулаторът в решението за Etihad Airways и Air France-KLM.

Google и Изкуствен интелект

Регулаторът заключи, че рекламата на Lufthansa създава подвеждащо впечатление за въздействието на авиокомпанията върху околната среда. От Lufthansa обясниха, че рекламата им е създадена от платформата Google Ads и е предназначена да подчертае опцията „Зелени тарифи“, която позволява на пътниците да компенсират част от своите CO2 емисии.

Взехме под внимание решението на Британския орган за рекламни стандарти (ASA). Lufthansa съжалява, че въпросната реклама на Google не успя да обясни допълнителната основа за твърдението „летете по-устойчиво“, се казва в изявление на Lufthansa.

От Air France казаха, че въпросната реклама е генерирана от инструмент с изкуствен интелект въз основа на въведени ключови думи. Авиокомпанията каза, че е видима само онлайн от Обединеното кралство и е достигнала до едва 80 души.

Веднага след като решението на ASA беше обявено, Air France промени параметрите за създаване на онлайн реклами, за да гарантира, че подобен инцидент няма да може да се случи отново“, се казва в изявление на компанията.

Etihad Airways е премахнала рекламата, след като е била уведомена за първоначалната жалба.

Когато компанията беше потърсена от Ройтерс за коментар относно решението на надзорния орган, говорител на авиокомпанията каза, че „устойчивостта е ключов приоритет“, но не спомена забраната.

Това не е първият път, когато британският рекламен регулатор се произнася срещу авиокомпания поради опасения за околната среда.

През 2020 г. ASA постанови, че три реклами на Ryanair, в които се твърди, че това е „Европейската авиокомпания с най-ниски тарифи, най-ниски емисии“ и „авиокомпания с ниски емисии на CO2“, са подвеждащи.

Прочетете още:

Virgin Atlantic осъществи първи трансатлантически полет с нисковъглеродно гориво

Запишете се за нашия бюлетин

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ