Глобалната компания за красота L’Oréal и технологичният гигант IBM обявиха стартирането на ново сътрудничество, насочено към използване на технологията за генеративен изкуствен интелект (GenAI) за напредък в създаването на козметика, използваща по-устойчиви материали и намалени отпадъци от енергия и материали, съобщава изданието esgtoday.com.
Новото сътрудничество ще съчетае експертния опит на L’Oréal в козметичната наука с AI технологиите на IBM, за да създаде първия по рода си „основен модел на формулиране“ и да разкрие нови прозрения в данните за козметичните формули.
Персонализиран модел на основата на AI
В рамките на новото сътрудничество IBM и L’Oreal ще разработят персонализиран модел на основата на AI, който ще използва голям брой формулировки и компонентни точки за данни за изследователите на L’Oreal, позволявайки ускоряване на задачи като формулиране на нови продукти, преформулиране на съществуваща козметика и оптимизация за мащабно производство. IBM Consulting също ще подкрепи L’Oréal в препроектирането на процеса на откриване на формули.
„Това сътрудничество е наистина въздействащо приложение на генеративен AI, използвайки силата на технологиите и експертизата за доброто на планетата. Ние в IBM вярваме в силата на специално създадения, персонализиран AI, за да помогне за трансформирането на бизнеса. Използвайки най-новата технология за изкуствен интелект на IBM, L’Oréal ще може да извлече значими прозрения от тяхната богата формула и данни за продукта, за да създаде персонализиран модел на изкуствен интелект, който да помогне за постигането на техните оперативни цели и да продължи да създава висококачествени и устойчиви продукти”, казва Алесандро Куриони, вицепрезидент за Европа и Африка на IBM.
Новото сътрудничество ще допринесе за постигане на целта „L’Oréal за бъдещето” да произвежда повечето от своите продуктови формули, базирани на материали с биологичен произход и/или кръгова икономика до 2030 г.
„Като част от нашата програма за дигитална трансформация, това партньорство ще разшири скоростта и мащаба на нашата линия за иновации и преформулиране, като продуктите винаги достигат по-високи стандарти на приобщаване, устойчивост и персонализация”, коментира Стефан Ортис, ръководител на отдела за иновации Métiers & Product Development – L’Oréal Research & Innovation