• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Липсата на директни връзки с влак в Европа кара хората да летят със самолет

Грийнпийс призовава за повече инвестиции в европейските железници

Danail Kanev от Danail Kanev
11 месеца преди
в Тенденции
A A
влакове

Има шест пъти повече директни полети между европейски градове, отколкото директни връзки с влак, установи нов анализ на Грийнпийс, цитиран от Евронюз. А в няколко големи европейски града изобщо няма директни влакове до никой друг градове, включени в проучването.

В Европа има много повече директни полети, отколкото влакови маршрути

Участниците в проучването анализираха 990 маршрута между 45 големи европейски града и установиха, че 114 маршрута (12 процента) се обслужват от директни влакови връзки. Има още 305 маршрута (31 процента), при които би била възможна директна връзка чрез съществуващи коловози, но маршрутът в момента не се използва.

От друга страна, 69 на сто от 990 маршрута се обслужват от директни полети. Грийнпийс твърди, че това насърчава хората да летят, вместо да вземат влак.

„В продължение на години Европа улеснява вредните за климата въздушни пътувания, обсипвайки авиационната индустрия с данъчни облекчения, докато влаковете и железопътната инфраструктура изчезнаха“, казва Херуг Шустер, транспортен активист за Грийнпийс за Централна и Източна Европа.

Къде в Европа е най-лесно да вземете директен влак?

Грийнпийс казва, че нито един от анализираните градове не използва напълно потенциала си за директни влакови връзки.

Виена излезе на първо място като градът с най-директни влакови връзки с други големи градове – 17. Мюнхен е на второ място с 15 връзки, а Берлин, Цюрих и Париж завършиха челната петица с по 13 връзки.

В другия край на скалата има шест града, които нямат директни влакови връзки с никой от другите анализирани градове: Атина, Лисабон, Прищина, Сараево, Скопие и Талин.

Как могат да се подобрят европейските железници?

Д-р Алберто Мацола, изпълнителен директор на Общността на европейските железопътни и инфраструктурни компании (CER), група за застъпничество, представляваща европейските железопътни компании, подчерта значението на продължителността на пътуването за пътниците.

„Ако има пътуване от 18 часа, много малко ще се качат на влака, дори ако можем да продадем билета. За да се справим с това, бихме искали да свържем всички европейски столици и големи градове с високоскоростен влак“, казва той.

Мацола настоява ЕС да осигури повече финансиране за инфраструктура за създаване на тези връзки.

Доклад на Европейската комисия установи, че общият брой на пътническите трансгранични услуги на дълги разстояния в ЕС остава същият от 2001 г. до 2019 г. и като цяло те съставляват само около седем процента от пътуванията с влак в Европа.

Междувременно общият брой пътнически нощни влакове в Европа е намалял от 1257 на седмица през 2001 г. на 445 през 2019 г., въпреки че има някои линии, въведени отново след 2019 г., като Брюксел-Прага.

За да увеличи тези цифри и да насърчи повече хора да вземат влакове, Грийнпийс призовава националните правителства и ЕС да подкрепят развитието на директни влакови услуги чрез инвестиции в инфраструктура, по-добро сътрудничество между железопътните компании и налагане на директни влакове там, където те все още не са търговски жизнеспособен.

„Време е европейските правителства и ЕС да коригират този исторически дисбаланс. Европейците заслужават достъп до чист, ефективен, удобен и достъпен обществен транспорт, който е добър за тях и за планетата“, казва Шустер.

Тагове: влакГрийнпийсЕвропазамърсяване на околната средапроучванесамолеттоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

авокадото
Тенденции

Вредно ли е авокадото за околната среда?

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Със своята кремообразна текстура и богат, ядков вкус, авокадото се е превърнало в основен елемент в много диети по целия...

Прочети ощеDetails
Шотландия
Тенденции

Шотландия незабавно трябва да намали емисиите си

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Британският регулатор за климата предупреди, че Шотландия трябва да предприеме „незабавни действия с бързи темпове и мащаби“, за да намали...

Прочети ощеDetails
AI
Тенденции

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

от Danail Kanev
май 23, 2025
0

Като вид, ние преобразихме света, за да отговаря на нашите амбиции – изграждайки градове и цифрови мрежи, които пулсират с...

Прочети ощеDetails
критични минерали
Тенденции

Пазарите на критични минерали са изложени на риск

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Пазарите на критични минерали са изложени на риск от болезнени смущения, след като станаха по-концентрирани, особено в рафинирането и преработката,...

Прочети ощеDetails
шоколадовата криза
Тенденции

Климатичният срив влошава „шоколадовата криза“ в ЕС

от Danail Kanev
май 22, 2025
0

Климатичните промени и загубата на дива природа задълбочават „шоколадовата криза“ в ЕС, твърди нов доклад, посочващ какаото като една от...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
климатична миграция

Заплашена ли е Европа от климатична миграция?

Последни новини

авокадото

Вредно ли е авокадото за околната среда?

май 23, 2025
Шотландия

Шотландия незабавно трябва да намали емисиите си

май 23, 2025
AI

Ролята на AI за намаляване на градското замърсяване

май 23, 2025
гайки

Иновативни гайки пестят 260 тона метал на година

май 22, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In