• Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
English
English

Летището в Мюнхен цели да постигне нулеви емисии до 2035 г.

ESG News от ESG News
2 години преди
в Добрият пример
A A

Летището в Мюнхен има нова амбициозна климатична цел, според която трябва да постигне нулеви нетни емисии до 2035 г. Според прогнозите до момента, това трябваше да се случи през 2050 г.

За да реализират целта, от летището ще трябва да намалят въглеродния си отпечатък от емисиите от Обхват 1 и Обхват 2 (бел. ред. преки и непреки емисии) с минимум 90%. Останалите 10% от емисиите трябва да бъдат активно и трайно уловени от атмосферата.

С целта си за достигане до нулеви нетни емисии до 2035 г., петзвездното ни летище още веднъж показва амбициите на своята климатична стратегия. Опазването на климата и устойчивостта се взимат много насериозно от нас и се прилагат по най-добрия възможен начин“, казва председателят на Надзорния съвет на аеропорта Алберт Фюракер.

Постигането на нулеви нетни емисии до 2035 г. е голямо предизвикателство и изисква огромни усилия в различни области. Ние обаче си поставихме тази задача, защото – като център на зелената мобилност, искаме да сме част от декарбонизацията на авиацията“, допълва главният изпълнителен директор на летището Джош Ламерс.

Четирите основни направления

За постигането на нулеви нетни емисии летището трябва да предприеме действия в четири направления: енергийни доставки, специфични за летището съоръжения и техническа инфраструктура, сгради и автомобилен парк. Като цяло, въглеродните емисии от базовата 2016 г., които могат да бъдат повлияни от летището, трябва да бъдат намалени с 90 000 тона.

По отношение на енергийните си доставки, от летището ще започнат да използват биометан за нуждите на своята когенерационна инсталация, планират сериозно увеличение на фотоволтаиците, както и покупката на енергия от възобновяеми енергийни източници.

От гледна точна на летищно-техническата инфраструктура, цялото перонно осветление вече ползва LED технология, а следващата стъпка е подмяна и на осветлението на пистите. Допълнителна мярка е инсталирането на по-ефективни двигатели в системите за транспортиране на багаж и бординг на пасажерите.

Що се касае до разширението, от летището ще се съсредоточат върху устойчивостта, както и върху климатично щадящи и ниско енергийни постройки. Енергийната консумация на настоящите терминали и сгради вече е оптимизирана, като за целта са поставени нови вентилационни технологии, осветление, както и умна система за охлаждане и затопляне, в зависимост от прогнозата за времето.

Не на последно място, от летището планират да подменят всички автомобили с електрически. В момента се използват над 500 превозни средства.

За улавянето на останалите 10% от емисиите аеропортът работи от 2021 г. с горското стопанство в Бавария, където горският фонд е превърнат в „устойчиви климатични гори“. Дългосрочният план след залесяването е част от горите да се ползват като дървен материал за изработката на мебели и в строителството, след което да се залесяват повторно.

Четете още: 

Летище София получи акредитация за управление на въглеродните емисии

Тагове: летищеМюнхеннулеви емисиитоп новини
Сподели234Tweet146Сподели41

Свързани Новини

Чили направи сериозна крачка към справяне с текстилните отпадъци
Добрият пример

Чили направи сериозна крачка към справяне с текстилните отпадъци

от Денимир Димитров
юли 4, 2025
0

На 26 юни 2025 г. правителството на Чили предприе сериозна стъпка, за да се справи с ширещите се бързо модни...

Прочети ощеDetails
лешоядите в България
Добрият пример

Euronews: Голямото завръщане на лешоядите в България (ВИДЕО)

от Danail Kanev
юли 2, 2025
0

Авторитетният медиен портал Euronews публикува материал, посветен на завръщането на няколко вида лешояди на територията на България. Лешоядите са очарователен...

Прочети ощеDetails
Гоце Делчев въвежда иновативен модел за управление на отпадъците
Добрият пример

Гоце Делчев въвежда иновативен модел за управление на отпадъците

от Божидара Живкова
юли 2, 2025
0

Гоце Делчев е сред първите български общини, които активно подготвят въвеждането на европейския модел за управление на отпадъците на принципа...

Прочети ощеDetails
Осло, Норвегия
Добрият пример

Норвегия планира 70% спад на емисиите до 2035 г.

от Божидара Живкова
юли 1, 2025
0

Правителството на Норвегия обяви нова климатична цел за намаляване на емисиите на парникови газове със 70-75% до 2035 г. Новата...

Прочети ощеDetails
пластмаса
Добрият пример

Добри примери в борбата срещу замърсяването с пластмаса

от Danail Kanev
юни 26, 2025
0

Тази година темата за Световния ден на околната среда бе „Прекратяване на замърсяването с пластмаси в световен мащаб“. И е...

Прочети ощеDetails
Последни
Следваща Статия
78% от проектите за улавяне на въглерод се използват за увеличаване на производството на петрол

78% от проектите за улавяне на въглерод се използват за увеличаване на производството на петрол

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Последни новини

климатични технологии

Защо сега не е моментът да се пестят инвестиции в климатични технологии?

юли 12, 2025
папа

Защо папа Лъв XIV отслужи „зелена литургия“?

юли 11, 2025
мебели

Мебелната индустрия в Европа настоява за намаляване на бюрокрацията

юли 11, 2025
Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

Швейцария с пилотен проект на слънчева железопътна линия

юли 11, 2025

ЗАПИШЕТЕ СЕ ЗА НАШИЯ БЮЛЕТИН

ESG-black

Страници

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Част от групата на

Part of the group of:

  • Контакти
  • Реклама
  • Екип
  • Контакти
  • Реклама
  • Екип

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Terms of Use

Protection of personal data

Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

© 2025 All rights reserved! Building and Digital Marketing thanks to MasterWeb LTD.

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Contact us
  • Team
  • Advertising

© 2023

  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти
  • Всички новини
    • Регулации
    • Компании
    • ESG съвети за бизнеса
    • Ние променяме
    • Тенденции
    • Добрият пример
    • Инвестиции
    • Иновации
    • Подкаст
    • TOP JOBS
  • ESG&FRIENDS
  • ESG Awards
  • За нас
    • ESGnews
    • Екип
    • Реклама
    • Контакти

Forgot Password?

Sign In