LEGO Group обявиха нови мерки за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. Компанията смята да инвестира $1.4 млрд. само в следващите три години. Фокусът на девъглеродизацията ще бъдат главно емисиите от Обхват 3 (емисии, генерирани по веригата за доставки). Според данни на LEGO именно от тук идват повечето им парникови газове.
Планът до 2050 г. е надграждане на предишна мярка за намаляване на въглерод. Тя цели 37% спад на емисиите до 2032 г. Идеята е с новия план служителите и ръководството да се обвържат с прогресивни и дългосрочни климатични цели.
Ние знам, че децата гледат към нас и очакват да взимаме правилните решения. Грижата за природата е една от най-големите им тревоги и всяка година получаваме стотици писма със страхотни идеи от деца за това как можем да помогнем. Те ни държат отговорни и ние трябва да имаме амбициозни цели и дълготрайни мерки, за да предпазим бъдещето им“, казва Нийлс Кристиянсен, директорът на LEGO Group.
Девъглеродизация по веригата на LEGO
LEGO Group ще работи заедно с инициативата Sustainable Based Targets (SBTi) за разработването на конкретните мерки за нетно нулеви емисии и устойчивост. В следващите две години LEGO трябва да представи план за въглероден преход и карта на целите.
Компанията планира да утрои инвестициите си в околната среда и устойчивост през следващите три години. Целта е намаляване на емисиите на парникови газове с инвестицията от $1.4 млрд.
Една от инициативите на LEGO е подобряване на производствената им база с фабрики с висок екологичен стандарт. В момента имат две въглеродно неутрални предприятия в строеж. В допълнение, компанията иска да се фокусира върху производството на възобновяема енергия в района на фабриките, офисите и магазините си.
Тези инициативи покриват емисиите от Обхват 1 и Обхват 2 – производство и енергия, респективно. Според данните, обаче, компанията произвежда най-много емисии по време на доставки – близо 98%. Това са Обхват 3 емисии и те са най-трудни за отстраняване, защото често зависят от подизпълнители по веригата.
В този случай, LEGO планира да подсили партньорската си програма, стартирана през 2014 Engage-to-Reduce за колективно намаляване на парниковите газове.
Инициативата до 2032
За да може печалбите на компанията да се обвържат с девъглеродизацията, планът за нетно нулеви емисии ще таргетира инвестиции и акции. От 2024 възнаграждението за акционерите и разходите за път на служителите ще са обвързани с въглероден KPI (ключов показател за ефективност).
Планът за нулеви емисии до 2050 е продължение на инициатива от 2019 за намаляване на парниковите газове до 37% до 2032. Според Кристиянсен, належащата задача е компанията да се справи с целите дотогава. Разширяването им ще помогне на текущите решения да имат по-дългосрочна перспектива.
Още по темата:
Mercedes-Benz обещава да намали емисиите от производството с 80% до 2030 г