ESG News

„Клет“ инвестира 1.7 млн. лв. в социално отговорни инициативи

Издателството представи първия в сектора анализ на цялостното въздействие върху българското общество

Споделяне:

„Клет България“ e инвестирало над 1.7 млн. лв. в социално отговорни инициативи за периода от 2019 до 2022 г. Това сочат данни от първия в сектора анализ на цялостното въздействие на компанията върху българското общество, изготвен със съдействието на експертите от PwC България по случай 20-ата годишнина на издателството.

Инвестиции в образование

Докладът представя задълбочен анализ на реалното въздействие на инвестираните средства върху живота на хората. За разглеждания период „Клет България“ е реализирало 14 инициативи, засягайки над 160 хиляди души, съобщават от издателството. Като част от социално отговорната си политика то предоставя безвъзмездно над 1 200 000 учебника, учебни тетрадки и помагала, чиято пазарна стойност надвишава 8.5 млн. лв. Обобщените резултати показват, че всяка година издателството дарява средно 8.6% от общия брой продадени учебници на ученици и учители.

За последните три години подкрепихме и подехме десетки инициативи в подкрепа на българската образователна система. Резултатите, които виждаме, ни мотивират да продължим да развиваме бизнес модела си устойчиво и в полза на клиентите, ръководени от убеждението, че образованието е сред ключовите компоненти за изграждане на модерно и успешно демократично общество“, коментира Владимир Колев, управител на фирмата.

Оценката в доклада сочи, че само чрез образователните инициативи издателството е спомогнало за дълготрайна и устойчива промяна в живота на 73 309 души и е допринесло за развиването на нови умения или усъвършенстването на съществуващи такива на 139 779 души.

Тези резултати затвърждават тезата, че образованието трябва да бъде сред най-ключовите компоненти за изграждането на модерно и успешно демократично общество“, коментира Савин Дянков, директор на PwC България.

Инициативите на „Клет България“

Инициативите, подкрепени от „Клет България“ в периода 2019 – 2022 г., са в три основни направления – развитие на модерни образователни материали както на хартия и в дигитален формат; подкрепа за българския учител и социални инициативи, насочени към ученици и родители. Сред по-големите инициативи се отличават „Дигиталният учител“ – съвместна инициатива със SoftUni за подобряване уменията на учителите за работа с технологии за онлайн преподаване, уебинарите за личностно развитие на учителите „Е-Академия“, екологичната кампания „Чисти училища за светло бъдеще“ и др.

Ключов момент за издателството през периода е епидемичната обстановка, когато при рязката нужда от дигитализация на учебния процес „Клет“ отваря напълно платформата iZZI за периода от март 2020 г. до юли 2021 г., за да могат всички ученици и учители да имат достъп до пълния набор от ресурси в нея. Инвестицията за 16-месечния период, в който платформата е със свободен достъп, е над 600 хил. лв. и повече от 67 000 потребители се възползват от електронните пособия на издателството.

„Клет България“ е част от германската издателска група Klett, която  започва дейността си през 1897 г. В момента в България по учебниците на издателството се обучават над 314 хиляди деца.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ