Китайските производители на електрически автомобили изнасят повече коли от всякога, с което продължават да увеличават пазарния си дял. Износът на местни брандове, като BYD, XPENG, NIO, MG и Polestar, води до растяща популярност из цяла Европа. Доклад на ABI Research прогнозира, че страните от Европейския съюз ще внесат рекордните 1.2 млн. китайски електрически автомобила през 2030 г.
Според последните данни за продадените коли в Китай, електрическите модели заемат дял от 24 на сто. Местните компании обаче държат 56% от произведените батерии, което означава, че влиянието им в индустрията ще продължи да нараства. Според анализатора Дилън Кхо от ABI Research, китайските производители на коли ще увеличават пазарния си дял, тъй като в момента се насочват основно към електрически модели.
Част от брандове, като MG и Polestar, които са собственост на китайски компании, вече имат сериозен успех при налагането на внесени от Китай модели.
Навлизането на все повече китайски автомобили в Европа води до промени във вноса и износа на коли от Стария континент. От 2018 г. до днес е налице спад на износа на европейски автомобили към Китай, докато вносът се е увеличил почти четирикратно.
28% от електрическите коли в ЕС идват от Китай
Китай днес е най-големият вносител на коли в ЕС, като общо 28% от електрическите модели идват именно оттам. Нещо повече – редица автомобилни производители все по-често пренасят производството си в Китай, където се произвеждат части или цели автомобили, преди те отново да се върнат в Европа.
Например, 80% от колите на Tesla, която разполага и с фабрика в Германия, идват от Китай. BMW също произвежда своя модел iX3 в страната, като заводът задоволява и местния пазар, а останалото количество се насочва към Европа.
По мнението на Кхо, китайските компании се оглеждат в чуждестранните пазари – и най-вече Европа, заради огромния производствен капацитет, с който разполагат, забавянето на китайската икономика и засилената конкуренция на местния пазар.
Докладът на ABI Research прогнозира, че в бъдеще ще видим както повече китайски коли в Европа, така и все повече европейски компании, изнасящи производството си в Китай.
Китайските производители привличат европейските потребители със своя опит в производството на електрически коли, както и с по-ниските цени.
Пазарът на електрически коли в Европа
Пазарният дял на електрическите автомобили в ЕС продължава да расте и достига 15.1% през юни спрямо 10.7 на сто преди година. За първи път в историята електрическите модели вече са по-продавани от дизеловите автомобили.
От своя страна, хибридните превозни средства заемат втората позиция с дял от 24.3 на сто, като по-продавани от тях са единствено бензиновите коли (36.3%).
Още новини от Китай:
2023 е една от най-зелените години за Китай и инвестициите зад граница