Дизайнът на пластмасовите бутилки в Европа се променя поради новите правила на ЕС. Пускането на бутилки с прикрепени пластмасови капачки ще бъде широко разпространено в Европа от юли, предава Евронюз.
Какъв е новият дизайн на пластмасовата капачка на бутилката?
Новият дизайн е доста ясен. Вместо капачките, които сме свикнали да отвиваме напълно, има допълнителни пластмасови ленти, свързващи капачката с бутилката.
Coca-Cola беше една от първите компании, които приеха промяната, тъй като разпространиха дизайна в цяла Европа през последната година и половина.
„Тази малка промяна има потенциала да окаже голямо въздействие, като гарантира, че потребителите рециклират нашите бутилки и няма да има изхвърлени капачки“, казва мениджърът на Coca-Cola Ирландия Агнезе Филипи.
Потребителите не са доволни от новите капачки
Coca-Cola и други големи компании за напитки не винаги са били толкова отворени към промяна на дизайна на своите бутилки.
Когато правилата, изискващи промяната, бяха обявени за първи път от ЕС през 2018 г., те отвърнаха на удара, твърдейки, че това ще доведе до увеличаване на пластмасата и ще има разходи за производителите.
Сега, когато бутилките с прикрепени капачки се разпространяват в целия континент, някои потребители също са недоволни от новия дизайн.
Те се оплакват в социалните медии, че капачката ги удря в лицето, докато пият, а също и прави напитките по-трудни за наливане.
Защо капачката е прикрепена към пластмасовата бутилка?
Задължително е всички държави от ЕС да премахнат незакрепените капачки до юли за пластмасови бутилки за напитки до три литра. Това е част от директива на ЕС, обявена през 2018 г., която има за цел да намали пластмасовите отпадъци за еднократна употреба.
Разхлабените капачки са забранени като част от по-голям план за справяне с пластмасовите отпадъци в Европа.
Блокът казва, че те са едни от най-захвърляните пластмасови продукти за еднократна употреба по плажовете.
В момента големи количества остават нерециклирани и обикновени попадат в морските води. Изследователите изчисляват, че производството и изгарянето на пластмаса е отговорно за освобождаването на повече от 850 милиона тона парникови газове в атмосферата през 2019 г.
Новите пластмасови капачки са само една от поредицата мерки, предприети от ЕС.
Опаковките за пресни плодове и зеленчуци, тоалетни принадлежности за мини хотели и заведения за бързо хранене в ресторантите скоро ще бъдат забранени съгласно законодателството, одобрено през март.
Надеждата е, че с прикрепването на капачката е по-малко вероятно хората да я изхвърлят, тъй като ще трябва да изхвърлят цялата бутилка заедно с нея.
Държавите-членки на ЕС са свободни да определят свои собствени изисквания за дизайн, стига
„капачките да останат прикрепени към контейнерите по време на етапа на употреба по предназначение на продуктите“.
Така че дизайнът, който в момента виждаме на напитки като Coca-Cola, не е единственият възможен, въпреки че ще бъде най-често срещаният, като се има предвид тяхното пазарно господство. Други големи компании за напитки вече са възприели дизайна на Coca-Cola.