Информационната кампания #ПромениКартинката организира първото си дискусионно събитие, посветено на неразривната връзка между социалните и екологични теми и изкуството. В разговор с представители на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и организаторите на едни от водещите културни и арт фестивали в страната, информационната кампания сподели фактите за глобалния проблем със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени фасове, бъдещите инициативи и ролята на изкуството и социалната ангажираност като път към устойчива промяна за по-добро бъдеще.
„От 2021 г. разказваме фактите за проблема със замърсяването с неправилно изхвърлените фасове, провокираме обществото и призоваваме за промяна на потребителското потребление, за да стане изхвърлянето на филтри на употребени тютюневи изделия извън определените за това места социално неприемливо поведение. Надяваме се, че заедно с нашите партньори по кампанията, ще успеем да променим истински „картинката“, така че да се опази чиста градската среда и природата около нас“, сподели Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.
Проблемът през креативната призма на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“
За трета поредна година информационната кампания #ПромениКартинката продължава успешното си партньорство с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ за създаване на поредица от кратки видеа, вдъхновени от посланията на кампанията, като част от обучителен модул „Социална реклама“ на студенти във 2-ри курс.
Девет екипа от студенти по режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук и продуцентство представят по провокативен и въздействащ начин своя поглед за #ПромениКартинката, като отправят апел за социално отговорно поведение. Новите вдъхновяващи аудио-визуални произведения бяха представени в рамките на специалното дискусионно събитие от преподавателите в НАТФИЗ и талантливите студенти, които успешно пречупват през креативната си призма глобалния проблем и провокират обществото към отговорно потребителско поведение.
Колаборацията между талантите на Националната академия за театрално и филмово изкуство е сред активностите на кампанията с най-широк отзвук, а атрактивните видеа можете да видите в Специални проекти – Промени Картинката (promenikartinkata.bg).
„Проектът е изключително интересен, защото дава свобода на студентите и е истинско предизвикателство и провокация за тях. Вече три години доказваме, че той има позитивен смисъл и обществен резонанс“, коментира доц. Росица Илиева, един от основните преподаватели в модула по „Филмов и телевизионен монтаж“ в катедра „Аудиовизуално производство“ във факултет „Екранни изкуства“ в НАТФИЗ.
„Това реално партньорство с бизнеса всъщност е преходът на студентите с техните оригинални идеи и творчески проекти към бъдещите им работни места и пазара на труда“, допълни гл.ас. д-р Христо Бонев, преподавател в специалност „Филмово и телевизионно продуцентство“ в НАТФИЗ.
Замърсяването с фасове е значима и наболяла тема. Припознаваме каузата и я споделяме. Търсим оригинални идеи и различен поглед, за да накараме хората да се замислят и променят, споделиха и част от студентите – автори на творбите.
„За нас сътрудничеството по този креативен видео проект с НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ е изключително важно, тъй като вярваме, че изкуството чрез своята сила предава по най-силен начин посланията на социалните и екологични каузи“, заяви Анелия Иванова, мениджър „Връзки с обществеността“ във Филип Морис България.
Културата и артът подпомагат каузата
С партньорствата си с редица арт и културни фестивали, информационната кампания #ПромениКартинката поставя акцент върху ролята на изкуството в провокирането на отговорно потребителско поведение с абсолютната увереност, че изкуството е универсален език, способен да преодолява предразсъдъците и да насърчава към стъпки за по-добро утре. В дискусията за изкуството като инструмент за въздействие и предаване на посланията по социално значимите теми и за ролята на арт фестивалите за промяна на средата в България се включиха изпълнителният директор на кино-литературния фестивал „Cinelibri“ Александра Александрова, директор на популярния български джаз фестивал „А то JazZ“ Петър Димитров и директорът на Международния филмов фестивал в Бургас Емил Ованесов.
„Соченето с пръст и агресивното поведение няма да доведат до промяна.Това е процес и отнема време. Затова, когато даваме добрия пример чрез такива млади хора като студентите от НАТФИЗ, чрез изкуството, културата, картинката започва да се променя“, коментира Александра Александрова от Cinelibri.
„Социалните каузи са част от културните събития. Фестивалите са чудесна платформа за комуникиране на подобен тип активност, да даваме пример как опазваме околната среда и да дадем добрия пример – не изхвърляйте фасовете по улиците“, допълни Петър Димитров, двигателят зад фестивала в гр. СофияА то JaZZ.
Социалната отговорност е да даваме примери чрез големите събития, да заставаме зад екологични каузи и да действаме, смята и Емил Ованесов, основателят на Международния филмов фестивал в Бургас.
Сред специалните гости на събитието бяха още част от посланиците на кампанията, които се присъединяват към каузата за опазването на околната среда от неправилно изхвърлени цигарени филтри и други отпадъци, сред които PR експертът Ива Екимова, арх. Явор Панев и Цвета Йоцова от фондация „Оптимистас“, както и всички студенти от тазгодишното издание на видео проекта в НАТФИЗ.
От старта си през лятото на 2021 година информационната кампания #ПромениКартинката привлича вниманието на обществото с многообразие от проекти и колаборации. Сред тях са ежегодни доброволчески почиствания на ключови локации в страната и „пътуваща изложба“ с информационни панa, която посещава малки и големи градове в страната, за да сподели фактите за проблема със замърсяването на околната среда с неправилно изхвърлени фасове, осъществявана съвместно с фондация „Оптимистас“ и много други.