ESG News

Снимка: hype.taxi
Снимка: hype.taxi

Примери от Европа: Hype – първите в света таксита, задвижвани с водород

Споделяне:

Светът е изправен пред предизвикателството да декарбонизира транспортния сектор. Как обаче може да се постигне това? Със сигурност електрическите превозни средства с горивни клетки (FCEV), по-известни като водородни превозни средства, ще играят решаваща роля в бъдещото на чистата мобилност.

За да се справи с проблемите със замърсяването и трафика в Париж, Матю Гардиас стартира през 2009 г. Hype – компания за електрически превозни средства. През 2015 г. той пуска и първите водородни таксита. Водородните превозни средства имат голямо предимство пред своите акумулаторни електрически аналози – те могат да се зареждат за 3 до 5 минути. Те също имат много по-голям обхват, до 500 километра. И двете характеристики правят водорода идеално решение за таксита.

Hype разработва и управлява най-голямата в света флотилия от таксита, задвижвани с водород

Компанията е създадена в партньорство с Air Liquide, френският индустриален лидер във водорода. Автопаркът на Hype гарантира достатъчно търсене за станциите на Air Liquide в и около Париж, като се стреми да достигне 10 000 таксита с нулеви емисии в Париж и най-малко 26 обществени водородни бензиностанции до края на 2024 г.

Hype такситата предлагат същите услуги на същата цена като конвенционалните таксита. Приложението, което свързва клиентите с шофьорите, дава възможност за избор само на превозни средства с нулеви емисии.

Компанията е твърдо ангажирана с мобилност с нулеви емисии, базирана на местното производство и разпространение на зелен водород. За да осигури доставките си на зелена енергия, Hype работи с производители на възобновяема енергия или чрез договори за PPA, или чрез съвместно разполагане на електролизатори на вятърни или фотоволтаични обекти.

Предизвикателства

FCEV също имат недостатъци, които обясняват бавното им навлизане на пазара. Един от тях е високата им цена. Hyundai, Toyota и Honda са основните производители на FCEV, а повечето модели са по-скъпи от двигателите с вътрешно горене. Цените на водород в станциите също са доста високи.

Водородните станции също са проблем, който забави приемането на FCEV. В момента в света има около 1000 станции, повечето от които са в Китай, Япония и Корея. Водородните станции са скъпи и промишлените производители все още не са склонни да инвестират в такава инфраструктура с малкия брой превозни средства в момента по пътищата. От друга страна, шофьорите все още се страхуват да купуват превозни средства с водород поради малкия брой станции, като по този начин се създава порочен кръг.

Инвестиции

Преди два дни компанията за енергийни услуги и инфраструктура VINCI Energies обяви завършването на инвестиция от 15 милиона евро в Hype. Като част от споразумението VINCI ще работи като ексклузивен партньор на Hype за изграждането на нова инфраструктура за производство и разпространение на водород в района на Париж, с планове за 26 бензиностанции с местно произведен водород, които да бъдат отворени през следващите три години. Междувременно Hype планира да внедри своята платформа в 15 други региона във Франция и по света до края на 2025 г.

Запишете се за нашия бюлетин

Споделяне

Свързани Новини

Коментари

Коментари

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Най-четени

ТЕНДЕНЦИИ