Редица компании планират да увеличат разходите си за инвестиции в енергийна ефективност, показват данни от последното издание на Индекса за екологична устойчивост на компанията за индустриални продукти, решения и технологии Honeywell, цитирани от ESG Today. Според данните се наблюдава повишен фокус върху технологиите, базирани на решения за постигане на техните цели за устойчивост.
Honeywell стартира индекса през четвъртото тримесечие на 2022 г. с идеята да предоставя повече информация за това как бизнес лидерите се чувстват относно напредъка, който се постига към ангажиментите на техните организации за устойчивост.
Докладът е изготвен в сътрудничество с Futurum Research и в него Honeywell анкетира над 750 лидери в областта на бизнеса, технологиите и устойчивостта, пряко ангажирани в планирането, стратегическото развитие, прилагането или надзора на целите и инициативите за устойчивост на околната среда в компании от множество региони и икономически сектори.
Една от най-значимите промени спрямо доклада от предходното тримесечие е свързана с появата на икономически и геополитически опасения като основна очаквана бариера за постигане на целите на компаниите за екологична устойчивост, заменяйки проблемите, свързани с пандемията, като най-голямото безпокойство в предишното проучване.
Компаниите са по-уверени в способността си да постигнат своите краткосрочни и дългосрочни цели за устойчивост
Бизнес лидерите са по-уверени в способността си да постигнат своите краткосрочни и дългосрочни амбиции за устойчивост, като 74% от респондентите съобщават, че са оптимисти за постигане на предстоящите си 12-месечни цели, в сравнение с 68% в предишното проучване, а 74% също са оптимисти за целите си за 2030 г., в сравнение с 63% през последното тримесечие.
„Въпреки предизвикателните макроикономически условия, организациите остават ангажирани с борбата срещу изменението на климата и целите си за устойчивост. Въпреки че данните показват повишено чувство на оптимизъм за постигане на целите, ние знаем, че вземащите решения все още са объркани относно пътят към постигане на техните цели”, коментира Дариус Адамчик, председател и главен изпълнителен директор на Honeywell,
Увереността в постигането на целите е по-висока във всяка от четирите идентифицирани категории на проучването, включително енергийна ефективност и развитие, намаляване на емисиите, предотвратяване на замърсяването и рециклиране.
Икономическата среда е оказала известно влияние върху инвестиционните намерения на компаниите за екологична устойчивост
Очакванията за увеличаване на инвестициите за енергийна ефективност през следващите 12 месеца са потвърдени от 88% от респондентите, което е лек спад в сравнение с 91% в предишното проучване. 85% са потвърдили намеренията си за намаляване на емисиите (88% преди), 83% за предотвратяване на замърсяването (86%) и 84% за рециклиране (84%). Трябва да се отбележи, че само 2% от респондентите във всяка категория съобщават за планове за намаляване на инвестициите.
Проучването също така показа промяна в методите, които компаниите планират да използват, за да постигнат целите си за устойчивост. Въпреки че промените, водени от процеси – модифициране или елиминиране на оперативни процеси или бизнес поведение – остават най-добрият подход, докладван от 43% от компаниите, което е рязък спад спрямо 62% в предишното проучване.
24% от участниците в момента се съсредоточават върху промените, предизвикани от технологиите, в сравнение с 21% през последното тримесечие, докато най-голямото увеличение е отчетено при балансирана комбинация от процес и технология, отчетено от 33%, в сравнение със само 17% в предишния доклад.
„Окуражен съм да чуя, че компаниите все повече използват технологични интеграции, за да постигнат целите си. Независимо къде се намират по своя път към устойчивостта, включването на технологични инициативи в тяхната стратегия за устойчивост ще ускори напредъка”, казва Евън ван Хук, главен директор по устойчивост в Honeywell.