H&M работи в посока устойчивост в продължение на 20 години, а миналата седмица излезе интегрираният годишен доклад за устойчивостта на H & M Hennes & Mauritz AB. Данните от отчета са достъпни в уебсайта на организациятa, предава ESG News.
Убеден съм, че брандовете, които поставят устойчивостта в основата си, ще бъдат по-добре подготвени да посрещнат нарастващия интерес от страна на клиентите и изискванията на законодателите. По този начин те дават жизненоважен принос за по-добро бъдеще за хората и планетата. Ние приветстваме открития диалог и сътрудничество, за да посрещнем многото предизвикателства на нашата индустрия и нашия свят”, казва Лейла Ертур, ръководител на отдела за устойчивост на H&M Group.
Кои устойчиви цели постига H&M през 2022 г.?
H&M Group се стреми да намали отрицателния си екологичен отпечатък и да подобри условията за работа във веригата си на доставки. Компанията е постигнала значителен напредък в тази посока, като 84% от материалите, използвани за производството на дрехи и аксесоари, са рециклирани или получени по по-устойчив начин. Това включва 23% рециклирани материали, като H&M се приближава до целта си за 30% рециклирани материали до 2025 година.
Компанията също така е ангажирана с намаляването на емисиите на парникови газове, като се стреми да намали абсолютните емисии от обхват 1, 2 и 3 с 56% до 2030 година. H&M Group е постигнала 7% намаление на емисиите в обхват 3, и 8% намаление в обхват 1 и 2, в сравнение с базовата линия от 2019 година.
H&M Group работи и за намаляване на употребата на пластмасови опаковки, като е постигнала 44% намаление в сравнение с базовата линия от 2018 година.
Компанията е въвела и нова стратегия за водата за 2030 година, която се фокусира върху подобряването на ефективността на употребата на вода и рециклирането на отпадъчни води. H&M Group е постигнала 38% намаление на относителната употреба на вода за продукт, в сравнение с базовата линия от 2017 година.
Компанията също така е ангажирана с подобряването на условията на работа. Представителството на синдикатите във фабриките на доставчици от ниво 1 на компанията е повишено от 37% на 42% през последната година, а 34% от фабриките имат сключени колективни трудови договори.
Статистиката показва, че във фабриките, които снабдяват H&M Group от ниво 1, повечето работници са жени – 63%. Въпреки това, само 27% от ръководните позиции в тези фабрики са заети от жени.
Прочетете още:
H&M стартира съвместно предприятие за събиране и сортиране на дрехи