Модният гигант H&M Group и компанията за управление на отпадъци и рециклиране Remondis обявиха стартирането на Looper – ново съвместно предприятие, насочено към разработване на инфраструктура и решения за събиране и сортиране на използвани и нежелани облекла и текстил в Европа. Целта е да се да се даде възможност за препродажба и рециклиране, съобщава ESG Today.
Според H&M приблизително 60% от използваните дрехи в ЕС отиват на боклука. Looper ще събира облекла от цяла Европа и ще ги сортира в съоръженията на компанията в Германия, осигурявайки суровина за компании, занимаващи се с повторна употреба и рециклиране.
Компанията заяви, че има за цел да разшири максималното използване на приблизително 40 милиона облекла през 2023 г.
Looper ще се ръководи от главния изпълнителен директор Емили Болон, която наскоро е била ръководител на търговски, консултантски и стратегически партньорства на H&M Group, отговаряща за екипи, които идентифицират и осигуряват сложни партньорства с висока стойност.
„Чрез изграждането на инфраструктура и решения за събиране и сортиране, ние се надяваме да се приближим една стъпка по-близо до позволяване на кръговрата, като по този начин минимизираме въздействието на CO2 и подобрим ефективността на ресурсите”, казва Болон.
Стартирането на новото съвместно предприятие следва поредица от инициативи на H&M за подобряване на кръговрата в модната индустрия, включително създаване на първата глобална инициатива за събиране на облекла от модна компания през 2013 г. и инвестиране в компании, които разработват технологии, за да позволят рециклирането на текстил.
От Looper коментират, че планират да направят иновации в събирането и сортирането на текстил, с инициативи за тестване на нови схеми за събиране и прилагане на автоматизирани технологии за сортиране. Компанията също има за цел да развие асортимент от партньори в областта на повторната употреба и рециклирането.
„Ние сме убедени, че текстилната верига, поради много високата си сложност, може да бъде затворена само с надеждни, иновативни и партньори съмишленици по веригата на стойността и сме доволни, че открихме синергията между H&M Group и Remondis”, казва Марк Шуберт, главен оперативен директор на Looper.