Хотелската верига Hilton ще добави въглероден етикет към своите менюта в опит да помогне на клиентите си да направят информиран избор. Това ще се случи в голяма част от хотелите на Hilton, като етикетите ще съдържат и хранителна информация, съобщава Daily Mail.
От Hilton обявиха, че експериментът е бил успешен досега, като артикулите с по-ниски въглеродни емисии, като сандвич с риба и растителен бургер, стават все по-популярни след добавянето на въглеродни етикети.
Вицепрезидентът на Hilton по стратегията за храни и напитки Ема Банкс заяви:
Въглеродното етикетиране е лесен начин да дадем възможност на гостите да правят по-информиран избор и се радваме да видим, че те вече възприемат идеята. Тъй като всички ние непрекъснато се стремим да намалим вредните въздействия, всяко малко решение може да има значение и сме горди да водим пътя като първата хотелска компания, която въвежда и управлява въглеродното етикетиране в такъв мащаб“.
Става ли въглеродното етикетиране по-популярно?
По-рано тази година Tetra Pak призова правителството на Обединеното кралство да разработи рамка за въглеродно етикетиране върху опаковките на храни – ход, който ще разшири и подобри ангажираността на потребителите и разбирането на ролята, която играе хранителната система за стимулиране на устойчивостта на Обединеното кралство и постигането на нетна нула.
Hilton пък се присъединява към инициативата на Just Eat for Business. Миналия месец компанията за доставка на храна въведе въглеродно етикетиране за 10 ресторанта в Лондон, за да повиши осведомеността за въглеродното въздействие на храната на работното място.
По пътя към нетна нула
Поели сме ангажимент да водим индустрията на хотелиерството към нетна нула и да намалим нашите емисии на парникови газове в съответствие с науката за климата. Hilton се гордее, че е първата голяма хотелска компания, която е поставила научно обосновани въглеродни цели, съобразени с науката за климата и Парижкото споразумение за климата и одобрени от инициативата Science Based Targets (SBTi)“, са казва в ESG доклада на Hilton за 2022 г.
В Хилтън София концепцията на новооткритият ресторант е изградена изцяло върху използването на местни и сезонни продукти и подкрепа на българските ферми. Хотелът получава чисти и вкусни продукти директно от български производители, като по този начин пътят им е възможно най-кратък и се намаляват въглеродните емисии, които биха се породили от продукти, доставени от по-далечни точки.
Също така, продуктите, които се доставят, идват от биодинамични ферми, които чрез минимална обработка на земята, раждат наистина чисти плодове и зеленчуци. Именно затова новата концепция на Хилтън София се нарича “farm-to-table”.
Цели на компанията до 2030 г.:
- Намаляване на интензитета на емисиите със 75% до 2030 г.
- Намаляване на интензитета на емисиите на франчайзите с 56% до 2030 г.
- Намаляване на потреблението на вода с 50% до 2030 г.
- Намаляване на отпадъците с 50% до 2030 г.
Вярваме, че можем да постигнем енергийните си цели чрез целенасочен фокус върху енергийната ефективност, електрификация и преход към възобновяема енергия, което ще намали както разходите за комунални услуги, така и парниковите емисии от нашите хотели“, се казва в доклада.
Оперативни екипи на Hilton проучват начини да увеличат доставката на възобновяема енергия в глобалното портфолио от хотели, като фокусът пада върху търсенето на договори за зелена енергия, когато това е възможно.
Hilton работи със собствениците на хотели, за да идентифицират заедно възможности за инвестиране във възобновяеми и нисковъглеродни технологии, с цел хотелите да имат самостоятелно захранване с енергия.
Всички хотели от портфолиото на Hilton в САЩ се насърчават да закупят поне част от нужната електроенергия от възобновяеми източници чрез програмата за договаряне на услуги за обществени поръчки.
Близо една трета от хотелите на Hilton в Европа, Близкия изток и Африка, както и Корпоративните офиси на веригата във Уотфорд (Англия) и Глазгоу (Шотландия) в момента са захранвани със 100% сертифицирана възобновяема електроенергия.
Прочетете още:
Немски супермаркет кара клиенти да плащат за вредите от евтината храна върху природата