Google обяви пускането на своя нов отчет Carbon Footprint for Google Advertising. Данните имат за цел да позволят на рекламодателите да измерват и управляват въглеродните емисии от своите рекламни дейности.
Според Google стартирането на новите отчети ще помогне на компаниите относно разпоредбите за отчитане на устойчивостта, като например директивата на ЕС CSRD, които изискват от фирмите да предоставят изчерпателни, базирани на данни отчети за емисиите по веригата на стойността, включително тези от маркетингови дейности, тъй като потребителите все повече отчитат устойчивостта и изменението на климата в поведението си при покупка.
Проследяване на емисии в рекламните платформи на Google
Новите отчети ще предоставят данни на търговците, за да помогнат за проследяване на емисиите от кампании в рекламните платформи на Google, включително Display & Video 360, Search Ads 360, Campaign Manager 360 и Google Ads, съобщава esgtoday.com.
От компанията посочват, че докладите ще предоставят подробни разбивки на данните за емисиите в Обхват 1, 2 и 3, с отчети в съответствие с Протокола за парникови газове и Ad Net Zero Global Media Sustainability Framework.
“За търговците, даващи приоритет на устойчивостта, измерването е основополагащо за установяване на маркетингови приоритети и нетни нулеви цели, които са едновременно приложими и ефективни. Интегрирането на принципите за устойчивост във вашата стратегия за маркетинг и измерване има потенциала да спомогне за постигане на целите към нетна нула.“, казва Адам Елман, директор по устойчивост в Google.
Google съобщава, че новите отчети са налични в момента за избрани големи рекламодатели, като в бъдеще се очаква да бъдат достъпни и за по-малки.
„Ние открихме от нашия пилотен въглероден отпечатък за Google Ads, че старият подход, базиран на разходите, за измерване на въглеродния отпечатък на нашия маркетинг значително надценява емисиите… Сега, използвайки много по-прецизни данни за дейността на първа страна, можем да видим, че нашите въглеродни емисии от Google Ads са много по-малки от първоначалните ни оценки. Това означава, че вече можем да пребалансираме приоритетите на нашата обща стратегия за намаляване на въглеродните емисии.“, споделя Бен Картър, клиент на Google и маркетинг директор в Carwow.